ایده هایی برای خرید مبل راحتی، بدون هدر رفتن وقت و پول

در عصر اخیر مدل های نامحدودی از مبلمان در طرح ها و قیمت های مختلف وجود دارد. مصرف کنندگان با انتخاب های گوناگونی مواجه هستند. با تکنولوژی روز، همه افراد می توانند از داشتن مبلمان راحت لذت می برند، البته فراموش نکنید که مبلمان تنها به میز و مبل و صندلی محدود نمی شود. هدف این مقاله آشنایی شما با اطلاعات و رهنمودهای اولیه ای است که به واسطه آن قادر شوید هم ازخریدخود راضی بوده و از آن لذت ببرید.  

برنامه ریزی برای خرید

بهترین راه برای جلوگیری از هدر رفتن وقت و پول و جلوگیری از پشیمانی پس از خریداست.این موارد شامل: 1-یکسری اصول ابتدایی را در ذهن داشته باشید. 2-خرید خود را بر اساس آن اصول استوار نمایید. 3-نیازهای خودازخریدمبلمان رابه دقت بررسی نمایید. چه بخواهید یک اتاق را مبلمان کنید چه کل خانه را و یا تنها قصدخرید یک نیم ست را داشته باشد. 4- اینکه چه مدتی از آن استفاده کنید. قصد دارید در دراز مدت از آن استفاده کنید. 5- آیا برای مدت زمان کوتاهی به آن نیاز دارید.مانند صندلی های مخصوص نوزاد.  

موارد استفاده از مبل راحتی

باید بدانید به چه منظوری مبلمان را خریداری می کنید. قرار است توسط چه فرد یا افرادی مورد استفاده قرار بگیرد. به این طریق راحتتر می توانید در مورد مدل، رنگ، و جنس آن تصمیم بگیرید. افراد سالخورده و یا مجرد ممکن است مدل ها و پارچه هایی را انتخاب کنند که هیچ گاه مناسب خانواده ای که بچه های کوچک و حیوان خانگی دارند نباشد. مورد استفاده مبلمان نکته مهمی است که حتماً باید به آن توجه کرد. چقدر فضا در اختیار دارید. سایز اتاقی که قرار است مبلمان در آن چیده شود. یک نکته مهم در انتخاب صحیح مبلمان است. شاید فکر بدی نباشد چیدمان های مختلف مبلمان را در آن امتحان کنید تا بهترین استفاده از فضا را داشته باشید. در طرح ریزی برای خرید مبلمان در سایز مناسب نکاتی نظیر: عرض راه پله ها، راهروها، و عرض درب ورودی را نیز در نظر بگیرید. بسیاری از خانه های نوساز دارای راهروهای عبوری کوچکی هستند، بنابراین مبلمانی را تهیه کنیدکه به راحتی قابل حمل و نقل باشد.  

بودجه خود را مشخص کنید

ابتدا یک بودجه مناسب در نظر بگیرید. بعد آیتم مورد نظرخود را انتخاب کنید. کل بودجه خود را تخمین بزنید و بعد ببینید که برای هر آیتم تا چه اندازه می توانید هزینه کنید. شاید بخواهید برای خرید یک میز با کیفیت و مرغوب که قرار است برای چند سال از آن استفاده کنید هزینه بالاتری را پرداخت کنید. پس از در نظرگرفتن نیازها نوبت به آن می رسد که نگاهی به چیدمان دکوراتورهای حرفه ای بیندازید. تا ایده های خوبی دستگیرتان شود. با نگاه کردن به مجلات و خانه هایی که توسط دکوراتور های حرفه ای چیده شده اند. که چگونگی انتخاب مبلمان برای هر اتاق به چه نحوی است.  

 انواع مبلمان راحتی

دو نوع مبلمان اصلی وجود دارد: مبلمان روکش دار و مبلمان موردی. مبل های نشیمن و کاناپه ها که دارای بالشتک هستند. مبلمان موردی هم به اسباب و اثاثیه ای اطلاق می شود که فاقد قسمت بالشتک دار هستند، مانند: میز، ویترین، قفسه . این دو  نوع مبلمان می توانند از اجناس مختلفی ساخته شوند. عمده محصولات مبله از چوب سخت ساخته می شوند. چوب سخت به چوب درختانی نظیر: گردو، افرا، بلوط، گیلاس،توس، ساج. چوب نرم به چوب درختانی نظیر: کاج و صنوبر، ماموت و سدر اطلاق می شود. مبلمانی که از چوب های نرم ساخته شده باشد به مراتب از چوب های سخت ارزانتر است. لازم به ذکر می باشد تمامی مبل های تختخواب شو آرا دارای اسکلت فلزی با دوام بالا می باشد.

جنس بالشتک ها و پارچه

جنس پارچه های رو مبلی در مبلمان متفاوت است. در عین حال تعیین کننده میزان راحتی و سفتی مبل است. به این منظور از فنرهای ساده کویل،فنرهای زیگ زاگ، و مارپیچی استفاده می شود. داخل آن هم با پارچه، پلی استر، و پلی اورتان پر می شود. معمولاً رنج استفاده از اورتان به دلیل دوام و مقاوت بالا، وزن کم، بیش از سایر موارد مشابه است. گرفته شده با یکدیگر تفاوت بهترین ا فوم ها متراکم تر هستند که میزان اورتان موجود در آنها بالاست. برای روکش نیز از پارچه های مختلف طبیعی و مصنوعی استفاده می شود. در حین خرید باید دقت کنید که جنس پارچه چیست و طرز نگهداری آن چگونه است. جنس پارچه در ارتباط مستقیم با قیمت مبلمان است. هر چه مرغوب تر باشد قیمت مبلمان هم افزایش پیدا می کند.  

از کجا  مبل راحتی بخریم ؟

خریداران امروزی انتخاب های زیادی پیش روی خود دارند. مراکز عرضه مبلمان در چندسال اخیر بسیار گسترده شده اند. بهترین کار این است که سری به چند فروشگاه مختلف بزنید و نگاهی به کل محصولات آن بیندازید.  

چه زمانی خرید کنیم

اگر از مدتی قبل برای خرید خود برنامه ریزی داشته باشید، می توانید از تخفیف های ویژه فصلی نیز بهرمند شوید. بدترین موقع برای خرید مبل راحتی در ایران تایم شلوغی کارگاه ها که معمولا اسفند می باشد.  

اتیکت ها را مطالعه کنید

زمان خرید مبلمان حتماً مطمئن شوید که کلیه اطلاعات رافروشنده و کارخانه سازنده در اختیار شما قرار می دهند. اکثر شرکت های سازنده موظف هستند که اگر داخل محصولات خود از وینیل و یا سایر مواد مصنوعی استفاده می کنند در شرح محصول قید کنند. این نوع مواد مصنوعی قادرند تا ظاهر چرمی، چوبی، و مرمری به مبلمان بدهند.  

گارانتی و مرجوعی

شرح گارانتی هر گونه اسباب و اثاثیه ای را که می خواهید بخرید به دقت بررسی کنید. ببیند سیاست های شرکت به هنگام پس دادن کالا چگونه است.  

فروشنده خود را بشناسید

  • مشتری های عاقل پیش ازخرید فروشنده موردنظر را به دقت شناسایی می کنند.
  • از همسایه ها و دوستان خود در مورد شرکت عرضه کننده مبلمان سوال کنید.
  • به خاطر داشته باشید که فروشنده خوب کسی است که تمامی سوالات شما را با دقت و صبر و حوصله به طور کامل پاسخ دهد. شما را اجبار به خرید آنی نکند.
  • هدف فروشنده خوب جلب رضایت مشتری است

1 نظر در “ایده هایی برای خرید مبل راحتی ، بدون هدر رفتن وقت و پول

  1. مدیر سایت گفت:

    dsdsdsds

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *