در بسیاری از منازل به دلایل متفاوتی همچون بالا بودن متراژ و یا جدا شدن سالن ها در نقشه اصلی، نیاز به استفاده از دو دست مبلمان وجود دارد و معمولا چالش اصلی در چنین مواقعی انتخاب سبک و مدل مبلمان است.اصول چیدمان دکوراسیون در منازلی که دو سالن مجزا دارند، به ما می گوید که در یکی از این سالن ها از مبل راحتی و در دیگری از مبلمان رسمی و کلاسیک استفاده کنیم. اما کدام سالن مناسب مبلمان کلاسیک و کدام مناسب مبلمان راحتی است؟! جواب ساده است، به دلیل تمایل خانواده های ایرانی به لوکس بودن و تجمل گرایی در فضای پذیرایی، مبلمان استیل یا به اصطلاح سلطنتی می‌توانند بهترین انتخاب برای بخش نشیمن مهمان شما باشند و مبلمان راحتی بهترین گزینه برای فضای تلویزیون و نشیمن عمومی خانه محسوب می شوند، که مدت زمان بیشتری را در آنجا صرف می کنید. در این مقاله به چیدمان مبل راحتی و سلطنتی در کنار هم می پردازیم. پس اگر این موضوع دغدغه شما هم هست تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا شما را در چیدمانی شیک و ایده آل راهنمایی کنیم.  

انواع چیدمان مبل راحتی و سلطنتی

نخستین نکته ای که در چیدمان مبل راحتی و کلاسیک اهمیت دارد این است که در دکوراسیون و چیدمان منزل پیش از سلیقه شخصی، باید به متراژ و شکل هندسی خانه توجه کنید؛ یعنی ابتدا در نظر بگیرید که سالن پذیرایی شما پتانسیل چیدمان مورد علاقه شما را داشته باشد و سپس اقدام به چیدمان دکوراسیون آن بکنید. ما در ادامه این مقاله سعی کردیم شما را با چند نوع از پرطرفدارترین چیدمان مبل راحتی و سلطنتی آشنا کنیم.
انواع چیدمان

انواع چیدمان – آرا سوفا

چیدمان مبلمان استیل و راحتی به صورت گرد

یکی از مرسوم‌ترین نوع چیدمان مبل راحتی و سلطنتی، چیدمان آنها به صورت گرد است. به این صورت که ابتدا نقطه کانونی سالن خود را انتخاب کرده و مبلمان سلطنتی را به صورت دایره، بچینید. در چنین حالتی می توانید فضایی دوستانه‌ برای گفتگو، دورهمی‌ و پذیرایی از مهمانان ایجاد کنید. چیدمان گرد اغلب در سالن پذیرایی منزل استفاده می شود و دلیل آن نبود نقطه کانونی مانند تلویزیون است که امکان استفاده از چنین چیدمانی را ایجاد می کند. با کمک این روش و چیدن مبلمان راحتی در اطراف تلویزیون و به صورت گرد یا هر شکل هندسی دلخواه شما، این دو فضا بدون استفاده از پارتیشن و یا هر نوع جداکننده دیگر، به صورت مجزا دیده می شوند. چنانچه چیدمان گرد مبلمان استیل را نمی پسندید، می‌توانید از سایر اشکال هندسی در چیدمان مبلمان خود استفاده کنید و در صورت نیاز با استفاده از میز ناهارخوری و یا دکورهای متنوع، فضای نشیمن و پذیرایی را از هم جدا کنید.
بهترین رنگ برای چیدمان مبل های کلاسیک و راحتی در کنار هم

بهترین رنگ برای چیدمان مبل های کلاسیک و راحتی در کنار هم- آرا سوفا

   

چیدمان مبلمان استیل و راحتی در کنارهم

خوب است بدانید که چیدمان مبل به صورت گرد فضای نسبتا زیادی را اشغال می‌کند؛ به همین دلیل بسیاری از افراد امکان استفاده و اجرا این مدل دکوراسیون را ندارند. برای متراژهای کمتر سالن پذیرایی، می توانید از چیدمان مبلمان در کنار هم استفاده کنید. در این شیوه در یک طرف سالن مبلمان راحتی را کنار یکدیگر و نزدیک به دیوار چیده و در طرف دیگر سالن مبلمان کلاسیک و پذیرایی را در کنار یکدیگر می چینید. البته توجه کنید که این نوع چیدمان مبل راحتی و سلطنتی نباید به صورت نامتقارن باشد تا سالن نشیمن شما جلوه زیبا و منظمی داشته باشد.
نحوه چیدمان مبل راحتی و استیل

نحوه چیدمان مبل راحتی و استیل-آرا سوفا

چیدمان مبلمان راحتی و استیل به صورت تلفیقی

احتمالا شما نیز این جمله را شنیده اید که در هر بی نظمی، نظمی نهفته است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد دوست ندارند در قید و بند قاعده و قانون باشند. بهتر است بدانید، شما می‌توانید خانه خود را مطابق سلیقه خود و بدون درنظر گرفتن این قوانین بچینید. یادتان باشد در نهایت کسی که باید حس خوبی در منزل شما داشته باشد؛ خود شما هستید. پس، هنگام چیدمان احساس راحتی خود را درنظر بگیرید! اگر دوست دارید از هیچ اصولی پیروی نکنید و سالن خود را بدون در نظر گرفتن قوانین بچینید، انتخاب با شماست. می‌توانید مبلمان راحتی و سلطنتی خود را به صورت تلفیقی در سالن خانه بچینید و از حس خوب منزل خود لذت ببرید. بدانید در این زمان باید بسیار دقت کنید تا با استفاده اشتباه از این روش، ظاهر خانه شما شلوغ و درهم به نظر نیاید.
دیزاین تلفیقی دو مبل راحتی و استیل در کنار هم

دیزاین تلفیقی دو مبل راحتی و استیل در کنار هم-آرا سوفا

چیدمان خطی مبلمان راحتی و استیل

چنانچه سالن خانه شما مستطیل شکل است؛ نگران چیدمان دکوراسیون آن نباشید. این نوع چیدمان را به راحتی می‌توانید در خانه خود اجرا کنید و از فضای ایجاد شده لذت ببرید! مبل راحتی ال، گرد و یا هر شکل دیگری را در گوشه‌ای‌ترین نقطه خانه و در کنار تلویزیون قرار دهید و سپس مبلمان استیل را در مجاور آن و به صورت خطی بچینید. توجه داشته باشید که این نوع چیدمان را نمی توان در هر فضایی اجرا کرد؛ زیرا کمی غیر اصولی بوده و سبب ایجاد فضایی خشک همچون فضای اداری در سالن پذیرایی شما می شود. اغلب زمانی این چیدمان کاربرد دارد که سالن خانه مستطیل شکل است و سایر چیدمان ها در فضای شما، سبب گرفتگی و ایجاد اغتشاش بصری می‌شوند.
فاصله مناسب مبلمان با هم دیگر

فاصله مناسب مبلمان با هم دیگر-آرا سوفا

فاصله استاندارد مبلمان

همانطور که در بندهای بالاتر مطلب چیدمان مبل راحتی و سلطنتی اشاره کردیم، دکوراسیون و نوع چیدمان یک خانه اول به فضای سالن و سپس به سلیقه فرد وابسته است و نمی توان قواعد و قانون را در این موضوع دخالت داد. اما برای آنکه فضای منزل شما دلنشین‌تر شود و افراد خانواده احساس آرامش کنند، لازم است نکاتی را رعایت کنید. یکی از این نکته‌ها رعایت فاصله استاندارد مبلمان از یکدیگر است. بدانید اگر سالن خانه شما بزرگ است نیازی نیست تا دو دست مبل را تنها برای استفاده از فضا به طور پراکنده بچینید. در این صورت ارتباط بین افراد هنگام مهمانی و دورهمی سخت می شود و حتی ممکن است نیاز شود با صدای بلند با یکدیگر صحبت کنند که سبب ایجاد شلوغی و ناراحتی می گردد. اگر فضای کافی برای انواع مبلمان خود دارید، می‌توانید سه دست مبل را جایگزین استفاده از دو دست مبل کنید. همچنین استفاده از نیم ست های زیبا نیز یکی از گزینه های پیشنهادی دیگر برای چیدمان خانه های بزرگ است. برعکس این شرایط، هنگامی که متراژ خانه شما کمتر است، نیازی نیست از دو دست مبلمان استفاده کنید؛ زیرا نه تنها زیبایی خانه شما کم می شود و سبب ایجاد اغتشاش بصری می شود، بلکه در وهله اول شما و پس از آن مهمانان شما نیز احساس راحتی نخواهند داشت. استفاده از یک دست مبل راحتی انتخابی مناسب است و تا این کمبود فضا را جبران کند. ghaleb 900 500 site5 1 مبل تختخواب شو در بسیاری از منازل به دلایل متفاوتی همچون بالا بودن متراژ و یا جدا شدن سالن ها در نقشه اصلی، نیاز به استفاده از دو دست مبلمان وجود دارد و معمولا چالش اصلی در چنین مواقعی انتخاب سبک و مدل مبلمان است.اصول چیدمان دکوراسیون در منازلی که دو سالن مجزا دارند، به ما می گوید که در یکی از این سالن ها از مبل راحتی و در دیگری از مبلمان رسمی و کلاسیک استفاده کنیم. اما کدام سالن مناسب مبلمان کلاسیک و کدام مناسب مبلمان راحتی است؟! جواب ساده است، به دلیل تمایل خانواده های ایرانی به لوکس بودن و تجمل گرایی در فضای پذیرایی، مبلمان استیل یا به اصطلاح سلطنتی می‌توانند بهترین انتخاب برای بخش نشیمن مهمان شما باشند و مبلمان راحتی بهترین گزینه برای فضای تلویزیون و نشیمن عمومی خانه محسوب می شوند، که مدت زمان بیشتری را در آنجا صرف می کنید. در این مقاله به چیدمان مبل راحتی و سلطنتی در کنار هم می پردازیم. پس اگر این موضوع دغدغه شما هم هست تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا شما را در چیدمانی شیک و ایده آل راهنمایی کنیم.   

انتخاب رنگ مبلمان

آخرین نکته که در مقاله چیدمان مبل راحتی و کلاسیک بررسی می‌کنیم، رنگ مبلمان است. برای انتخاب رنگ مبلمان خود، ابتدا باید به رنگ دکوراسیون خانه توجه داشته باشید و رنگ مبلمان را در همان تناژ رنگی انتخاب کنید. همچنین توجه به این نکته نیز ضروری است که نیازی نیست دو دست مبل شما همرنگ و هم طرح باشند؛ چراکه دو نوع سبک و چیدمان متفاوت دارند، همچنین جدا کردن فضا از طریق بصری نیز به این طریق ممکن می گردد و علاوه‌بر آن، ایجاد دو رنگ مکمل در فضا احساس خوشایندی به خانه می‌بخشد. اگر هم دوست دارید تا مبلمان همرنگی داشته باشید، بهتر است، از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا منزل شما از حالت یکنواختی خارج شود.
چیدمان مبل راحتی و سلطنتی با هم، یک دکوراسیون لاکچری داشته باشید!

چیدمان مبل راحتی و سلطنتی با هم، یک دکوراسیون لاکچری داشته باشید!آرا سوفا

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم مهم ترین نکات در چیدمان مبل راحتی و سلطنتی را بررسی کنیم تا بتوانید بهترین دکوراسیون را متناسب با سلیقه و فضای خود داشته باشید. حالا شما به ما بگویید کدام نوع از آنها بیشتر مورد پسند شما بود؟ بخش بلاگ خبری آرا سوفا مطالب بسیاری در رابطه با دکوراسیون منزل با شما به اشتراک می گذارد تا فضای خانه خود را به بهترین شکل ممکن دکور کنید و احساس راحتی و آرامش را به خود هدیه دهید؛ پس با ما همراه باشید و مطالب آرا سوفا را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *