هنگامی که متوجه می‌شوند چه رنگ‌هایی برای رنگ آمیزی اتاق، چه کفپوش و نحوه چیدمان مبلمان انتخاب می‌شوند، صاحبان خانه اغلب سعی می‌کنند ظاهری را که در جاهای دیگر دیده‌اند، در کاتالوگ یا آنلاین، بازسازی کنند. وقتی طراحی تمام شده همان حس را بر نمی انگیزد، آنها تعجب می کنند که چرا. اغلب اوقات، مشکل یک خطای ساده است که می توان آن را به راحتی تصحیح کرد – برای یادگیری نحوه رفع برخی از رایج ترین اشتباهات طراحی داخلی به ادامه مطلب مراجعه کنید.فرش ها قسمت های نشیمن را مشخص و از هم جدا می کنند، بنابراین فرش در یک اتاق خانوادگی یا یک اتاق نشیمن باید به اندازه ای بزرگ باشد که پایه های جلویی صندلی و مبل روی فرش قرار بگیرد. این بدان معناست که بیشتر اتاق‌های نشیمن به فرشی با اندازه حداقل6 متری یا بزرگتر نیاز دارند. استفاده از یک فرش کم اندازه یا کم حجم، فضا را ناخوشایند و بی ثمر می کند.  
 

از آباژور های رنگ تیره استفاده نکنید

آباژورهای تیره بر روی دیوارها سایه‌های خشن می‌اندازند و به اتاق‌ها حسی دلگیر می‌دهند. به علاوه، آنها آهنربایی برای گرد و غبار هستند. اگر آباژورهای تیره دارید، آن ها را با آباژورهای روشن عوض کنید که با رنگ های روشن تر در دکوراسیون شما همخوانی دارند. به عنوان مثال، اگر روکش‌های شما دارای نوارهای آبی و زرد لیمویی است، می‌توانید سایه‌های جدیدی را برای زرد لیمویی انتخاب کنید.
 
استفاده از آباژور های رنگ روشن-آرا سوفا

استفاده از آباژور های رنگ روشن-آرا سوفا

 

عکس های خانوادگی در دکوراسیون

یک عکس عروسی یا خانوادگی که به صورت استراتژیک روی کمد قرار می گیرد خوب است، اما ایجاد دیوارهای گالری از عکس های خانوادگی استراتژی طراحی ضعیفی است. اگر قصد دارید خانه خود را به بازار عرضه کنید، حذف عکس های خانوادگی بسیار مهم است، زیرا به جای شیک نشان دادن یک اتاق، آن را به هم ریخته نشان می دهند. اگر با خیال راحت در یک آلبوم عکس ذخیره شوند، می‌توانید از عکس‌های ارزشمندتان لذت ببرید.  
تاثیر عکس های خانوادگی در دکوراسیون

تاثیر عکس های خانوادگی در دکوراسیون-آرا سوفا

 

پارچه مبلی

دهه 1970 همه در مورد استفاده از پارچه های یکسان روی پرده ها، مبل ها، صندلی ها و بالش ها بود، اما این نوع طراحی بیش از حد می تواند از نظر بصری بسیار زیاد باشد. یک گزینه بهتر این است که طرح پارچه ای را انتخاب کنید که واقعاً دوست دارید و از آن فقط برای یک مورد استفاده کنید، یا پرده، مبلمان روکش شده یا حتی یک تخت خواب برای ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق. سپس، برای سایر پارچه‌ها، رنگ‌ها و طرح‌هایی را انتخاب کنید که نقطه کانونی را تکمیل می‌کنند، اما تمرکز را از آن منحرف نمی‌کنند.  
نباید ها د ردکوراسیون

نباید ها در دکوراسیون-آرا سوفا

 

مدها را فراموش کنید

انتخاب های طراحی مد روز اغلب در آزمون زمان مقاومت نمی کنند. توالت های آووکادویی رنگ و وسایل مسی رنگ را به خاطر دارید؟ وقتی نوبت به تزیین و تجهیز خانه می‌رسد، کمی سرگرم شوید، اما از مدهای رایج مانند فرش‌های پررنگ یا دیوارهای برجسته با کنتراست بالا که می‌توانند به سرعت اتاق را قدیمی به نظر برسانند، اجتناب کنید.  
نباید های دکوراسیون

نباید های دکوراسیون

 

دفاع خود را بالا ببرید

پوشاندن مبلمان و سایر اقلام برای محافظت از آنها در برابر خراش و لکه ممکن است عمر مفید آنها را افزایش دهد، اما می تواند اتاق ها را سنگین و خسته کننده کند. رومیزی های بزرگ، رومیزی ها روی کمدها و بوفه ها، روکش های لحافی روی لوازم خانگی، و روکش های پلاستیکی اثاثه یا لوازم داخلی هیچ چیزی برای افزایش جذابیت طراحی خانه شما ایجاد نمی کند. در عوض، اثاثه یا لوازم داخلی را با محافظ پارچه ای مانند اسکاچ گارد بپوشانید، روی میز ناهارخوری فقط هنگام غذا خوردن از رو کش  استفاده کنید و اگر نمی خواهید توستر را در کابینت قرار دهید.
 
اشتباهات دکوراسیون

اشتباهات دکوراسیون-آرا سوفا

 

نقش پرده در دکوراسیون

پرده‌های بلندی که روی زمین قرار می‌گیرند می‌توانند حس حجیمی را به یک اتاق بزرگ ببخشند، اما پرده‌های خیلی بلند با جاروبرقی سازگار نیستند و گرد و غبار را از کف جمع می‌کنند. یک گزینه بهتر برای اکثر صاحبان خانه آویزان کردن پرده ها به گونه ای است که لبه پایینی آن حدود 5سانت بالاتر از کفپوش باشد. پرده‌ها تمیزتر می‌مانند، تیزتر به نظر می‌رسند و کمتر روی پارچه پا گذاشته و پرده‌ها را از روی میله‌هایشان پاره می‌کنید.  
 
پرده در دکوراسیون چگونه باشد

پرده در دکوراسیون چگونه باشد-آرا سوفا

 

از اتاق خواب غافل نشوید

اگر به دنبال خرید یک مجموعه کامل از مبلمان اتاق خواب هستید، احتمالاً یک تخت، یک پاتختی و یک یا دو کمد دریافت خواهید کرد. با این حال، داشتن یک پاتختی فقط در یک طرف تخت می‌تواند اتاق خواب را کج و ناخوشایند نشان دهد. هنگام خرید مبلمان اتاق خواب، یک پاتختی مناسب خریداری کنید و یکی را در هر طرف تخت قرار دهید.
 
نقش اتاق خواب در دکوراسیون چقدر پر رنگ است

نقش اتاق خواب در دکوراسیون چقدر پر رنگ است-آرا سوفا

 

مبلمان را با فضا مناسب کنید

شلوغ کردن یک مبل بزرگ و تکیه‌گاه‌های بیش از حد در یک اتاق نشیمن آپارتمانی باعث می‌شود فضا تنگ و محدود شود. قبل از خرید مبلمان، یک پلان طبقه بندی شده از اتاق تهیه کنید و طرحی را در چیدمان مبلمان ترسیم کنید تا زمانی که پیکربندی دلپذیری پیدا کنید، و توجه داشته باشید که قطعات با اندازه های مختلف چگونه بر طراحی تاثیر می گذارند. اگر فضای اتاق نشیمن شما کوچیک است و نمیتوانید مبل بزرگی تهیه کنید بهترین گزینه برای شما مبل تخت شو است که هم جمع و جور است و هم به تخت تبدیل میشود و نیاز شما را به تخت هم برطرف میکند .  
در خردی مبل دقت کافی داشته باشد

در خرید مبل دقت کافی داشته باشد-آرا سوفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *