اگر برای انتخاب رنگ مناسب دیوار یا باقی اجزای دکوراسیون، برای خانه کوچک خود تردید دارید و نمیدانید کدام رنگ بهترین ترکیب رنگی برای خانه کوچک شماست و به دنبال رنگی زیبا و شاد در عین حال سرزنده هستید حتما این مقاله جدید آرا سوفا را بخوانید تا به درستی رنگ خانه خود را انتخاب کنید. از مهم ترین و به اصطلاح تو چشم ترین قسمت هر خانه ای، نشیمن آن خانه است؛ به دلیل اهمیت و حساسیت این نقطه ی کانونی از خانه، بدون دلیل توجه ها به آن جلب میشود و میتوان گفت دکوراسیون و رنگی که برای دیوار های آن و یا مبلمان و اکسسوری های اتاق نشیمن استفاده میشود باید با دقت و حساسیت بیشتری انتخاب شوند. اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید لازم است بدانید که چه رنگ هایی را در آن نباید استفاده کنید تا اتاق نشیمن بزرگ تری داشته باشید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بدانید 5 رنگی که نباید در خانه های کوچک استفاده کرد کدام رنگ ها است.

چه رنگ هایی را نباید در دکوراسیون استفاده کرد؟

چه رنگ هایی را نباید در دکوراسیون استفاده کرد؟

نامناسب‌ترین رنگ‌ برای خانه های کوچک کدامند؟

از دیدگاه روانشناسان انتخاب رنگ برای خانه اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که رنگ‌ها می‌توانند مستقیم بر خلق‌ و خوی افراد تاثیر بگذارد. به گونه‌ای که بعضی رنگ‌ها می‌تواند باعث آرامش یا تشویش افراد شود یا اینکه فضای خانه را دلگیر و کوچک‌تر از حد معمول نشان دهد. به همین منظور ما در ادامه 5 رنگ را برای شما شرح می‌دهیم که استفاده از آن‌ها در اتاق نشیمن کاملا اشتباه است.

رنگ قهوه‌ای

قهوه ای از آن دست از رنگ هایی است که همیشه مورد توجه خانواده های ایرانی بوده و علاقه ویژه ای به این رنگ داشته اند. استفاده از رنگ قهوه‌ای برای دیوارهای خانه باعث می‌شود فضای سنگینی بر خانه حاکم شود و محیط را بسیار دلگیر می‌کند مخصوصا اگر نشیمن شما از نور کافی برخوردار نباشد. در مقابل بهترین رنگ برای خانه های کوچک، رنگ بژ است که با هر سبک دکوراسیونی سازگاری دارد و محیط خانه را لوکس و دلباز می‌کند.

شاید استفاده از رنگ قهوه ای برای دکوراسیون خانه کوچک و اکسسوری و مبلمان آن کار زیبایی نباشد و بیشتر حس خفگی به محیط بدهد.

بد ترین رنگ برای دکوراسیون های کوچک را بشناسید

بد ترین رنگ برای دکوراسیون های کوچک را بشناسید

سبز زیتونی بدترین رنگ‌ برای خانه های کوچک

انواع سایه های سبز در چند سال اخیر طرفداران زیادی بپیدا کرده اند و برای دکوراسیون ها زیاد شاهد استفاده از انواع سایه های سبز هستیم، سبز زیتونی هم مثل صورتی یکی از رنگ‌های ترند و پرطرفدار این روزها است؛ اما دیدگاه روانشناسان استفاده از سبز زیتونی برای اتاق نشیمن این احساس را در افراد ایجاد می‌کند که فضا سال‌ها است که تمیز نشده است. به همین دلیل می‌تواند محیط خسته کننده‌ای را برای فرد به وجود آورند. اگر علاقه مند به رنگ سبز زیتونی هستید میتوانید ی اکسسوری کوچک در اتاق نشیمن خود را به این رنگ انتخاب کنید، اما توجه داشته باشید اهمیت و بزرگی اکسسوری نباید زیاد باشد که حس و جلوه بد به دکوراسیون بدهد.

رنگ سبز زیتونی چیست؟

سبز زیتونی مناسب دکوراسیون خانه کوچک نیست

رنگ‌های مات خنثی

همه ما می‌دانیم که رنگ مناسب دیوار برای خانه های کوچک، رنگ‌های خنثی است؛ اما استفاده از این رنگ زمانی نتیجه عکس پیدا می‌کند و جزو بدترین رنگ‌ برای خانه های کوچک، تبدیل می‌شوند که از رنگ‌های خنثی مات استفاده کنیم. رنگ‌های مات اتاق را کوچک و تاریک نشان می‌دهند. بنابراین برای حل این مشکل می‌توانید از رنگ‌های خنثی و گرم استفاده کنید تا نور در فضای شما منعکس شده و فضا را بزرگ‌تر نشان دهد. از بهترین رنگ ها برای دیوارهای خانه کوچک شما سفید براق است.

رنگ قرمز رنگ‌ برای خانه های کوچک ممنوع

استفاده از رنگ‌های قرمز در فضا باعث می‌شود انرژی زیادی به فضا منتقل شود، به همین دلیل یکی از بدترین رنگ‌ها برای فضاهای کوچک طیف‌های مختلف رنگ قرمز است؛ چرا که باعث کلافگی و ناراحتی فرد می‌شود. به شما پیشنهاد میکنیم به هیچ عنوان از این رنگ در دکوراسیون خود استفاده نکنید.

رنگ‌های روشن

انتخاب رنگ برای فضای داخلی خانه خصوصا رنگ دیوار پذیرایی، اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که رنگ باید به گونه‌ای انتخاب شود که بعد از مدتی از آن زده نشوید؛ چرا که بسیاری از رنگ‌ها و طرح‌های شلوغ بعد از مدتی خسته‌کننده و کسالت‌ آور می‌شوند. در صورتی که این رنگ‌ها را برای وسایل خانه انتخاب کنید بعد از مدتی می‌توانید آن را تغییر دهید. اما اگر برای دیوارها انتخاب شوند کار کمی سخت می‌شود. پس انتخاب درستی داشته باشید.

رنگ های سفید روشن بهترین انتخاب برای خانه های کوچک است

رنگ های سفید روشن بهترین انتخاب برای خانه های کوچک است

سخن پایانی

در مقالات گذشته راجع به رنگ هایی که باید در دکوراسیون خانه های کوچک به کار گرفته شود صحبت شد، در این مقاله سعی کردیم علت استفاده نکردن از یک سری رنگ ها را برای شما بگوییم تا انتخاب درست تر و سنجیده تری برای دکوراسیون خود داشته باشید. اگر شما نکته ای در نظر دارید که در این مقاله گفته نشد در زیر برای ما کامنت بگذارید تا متن شما را به مقاله اضافه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *