آیا انتخاب بهترین رنگ دیوار مناسب برای خانه خود دشوار است؟ ما دراین مقاله به شما در انتخاب بهترین رنگ مناسب برای دیوار های اتاق خانه شما کمک میکنیم. انتخاب طرح رنگ دیوار عالی برای خانه شما نه تنها دشوار نیست بلکه بسیار جذاب و راحت است. همانطور که کارشناسان می گویند، رنگ دیوار باید نه تنها با خانه بلکه ساکنان آن نیز مطابقت داشته باشد. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد رنگ دیوارها، ایده های رنگ دیوار پرطرفدار و ترکیب رنگ های مختلف نقاشی خانه بدانید وجود دارد که می توانید از بین آنها بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین رنگ ها برای خانه کدامند؟

بهترین رنگ‌ها برای خانه، رنگ‌های پاستلی یا رنگ‌های زمینی هستند. اینها چیزهایی هستند که با مبلمان و وسایل خانه مطابقت دارند و مکمل یکدیگر هستند.

چگونه رنگ های مناسب برای خانه خود را انتخاب کنیم

 

به رنگ های مورد علاقه خود بچسبید:

این راهنمای شخصی شما برای انتخاب رنگ ها خواهد بود. به عنوان مثال، به سادگی کمد لباس خود را باز کنید و ترجیحات ناخودآگاه خود را درک کنید و رنگی را انتخاب کنید که ذهن شما انتخاب می کند.
انتخاب رنگ مورد علاقه از کمد لباس

انتخاب رنگ مورد علاقه از کمد لباس-آرا سوفا

از مبلمان موجود برای انتخاب رنگ برجسته استفاده کنید:

برای برجسته کردن مبلمان خود، یک سایه آرام تر یا سایه مکمل را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر یک لامپ زرد دارید، می توانید یک سایه بسیار روشن از لیمو را در پس زمینه انتخاب کنید تا لامپ تسلط بیشتری داشته باشد.

اندازه اتاق را در نظر بگیرید:

اگر می‌خواهید اتاقتان بزرگ‌تر به نظر برسد، سایه‌های روشن‌تر را انتخاب کنید، اما اگر می‌خواهید اتاق دنج‌تر به نظر برسد، سایه تیره‌تر را انتخاب کنید.

به نورپردازی توجه داشته باشید:

قبل از انتخاب رنگ دیوار، نوع نور اتاق خود را در نظر داشته باشید. در حالی که نور طبیعی رنگ واقعی رنگ را نشان می‌دهد، نورهای رشته‌ای رنگ‌های گرم‌تری را نشان می‌دهند، در حالی که نورهای فلورسنت رنگ‌های آبی تند را برجسته می‌کنند.
نور پردازی دکوراسیون

نور پردازی دکوراسیون-آراسوفا

رنگ دیوار همیشه سبز برای خانه چیست؟

کرم یا سایه های کرم مانند بژ، قارچی و غیره، رنگ های همیشه سبز دیوار خانه هستند.

   

ایده های رنگ دیوار برای اتاق نشیمن

اتاق نشیمن یکی از مهم ترین قسمت های یک خانه است، زیرا فرد تمایل دارد بیشتر وقت خود را در اینجا و با اعضای خانواده سپری کند. همچنین مکانی است که صاحبان خانه از مهمانان پذیرایی می کنند. شما می توانید سایه های خاکی یا خنثی را برای این منطقه انتخاب کنید، از جمله نعناع آبی، وانیلی فرانسوی، سبز زمردی یا سفید. اگر رنگ های معمولی برای خانه خود می خواهید، می توانید خاکستری، آبی یا بژ را انتخاب کنید. مشکی رنگ غیرمعمولی برای اتاق نشیمن است اما اگر می‌خواهید عنصری غیر واضح به اتاق نشیمن خود اضافه کنید، می‌توانید از آن استفاده کنید.
اتاق نشیمن با رنگ دیوار سبز زمردی

اتاق نشیمن با رنگ دیوار سبز زمردی-آرا سوفا

ایده های رنگ دیوار برای اتاق غذاخوری

اگر می خواهید اتاق غذاخوری شما جمع و جور و دنج اما پر انرژی به نظر برسد، می توانید رنگ های گرم تری از قرمز و زرد را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید اتاق را بزرگ‌تر نشان دهید، رنگ‌های روشن‌تر از سبز، زرد یا بنفش را برای اتاق غذاخوری انتخاب کنید و آن را با پرده‌هایی در رنگ‌های مکمل تقویت کنید. شما همچنین می توانید از کاغذ دیواری متالیک استفاده کنید تا کمی زیبایی به اتاق اضافه کنید.
رنگ زرد مناسب اتاق غذاخوری

رنگ زرد مناسب اتاق غذاخوری-آرا سوفا

ایده های رنگ دیوار برای اتاق مطالعه

در حالی که قرمز رنگ مناسبی برای بهبود تمرکز است، می‌توانید سایه‌های مختلف سبز، خاکستری عمیق یا نقره‌ای را نیز آزمایش کنید، زیرا گفته می‌شود این سایه‌ها خلاقیت را بهبود می‌بخشد و به تمرکز کمک می‌کند. نارنجی و زرد از دیگر رنگ های ترجیحی برای اتاق مطالعه هستند، زیرا هوشیاری را افزایش می دهد.
اتاق مطالعه سبز رنگ

اتاق مطالعه سبز رنگ-آرا سوفا

ایده رنگ دیوار برای اتاق کودکان

صورتی کم رنگ، آبی یا رنگ های ملایم زرد، محبوب ترین رنگ ها برای اتاق کودکان هستند. از آنجایی که این رنگ‌ها آرام‌بخش هستند، تأثیر آرام‌بخشی روی کودک شما خواهند داشت. همچنین، اگر می‌خواهید چند رنگ غیرمعمول برای اتاق انتخاب کنید، مطمئن شوید که سایه روشن‌تری را انتخاب کنید تا کمی اشتیاق به آن اضافه شود.
صورتی کمرنگ مناسب ترین رنگ برای اتاق کودک

صورتی کمرنگ مناسب ترین رنگ برای اتاق کودک-آرا سوفا

بهترین رنگ ها کدامندبرای دیوار اتاق خواب

بهترین رنگ برای دیوار اتاق خواب اسطوخودوس، سبز ملایم، آبی کم رنگ، خاکستری ملایم و آبی تیره است. همچنین می‌توانید تناژهای روشن‌تری از این رنگ‌ها انتخاب کنید و یا می‌توانید رنگ کرم یا سفید را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید.
اتاق خواب با رنگ آبی ملایم

اتاق خواب با رنگ آبی ملایم-آرا سوفا

 

 

ایده های رنگ دیوار برای اتاق مهمان

می توانید ترکیبی از رنگ ها را برای تزئین اتاق مهمان خود انتخاب کنید، مانند رنگ های پوسته تخم مرغ، سایه های لیمویی، رنگ های خنثی کرمی یا رنگ های دریایی. علاوه بر این، رنگ قهوه ای شکلاتی یک انتخاب عالی برای اتاق مهمان شما است تا اتاق مهمان شما دنج و راحت به نظر برسد. می توانید آن را با مبلمان چوبی جامد تکمیل کنید تا مهمانان خود احساس خوشایندی کنند.
اتاق مهمان با رنگ دیوار لیمویی

اتاق مهمان با رنگ دیوار لیمویی-آرا سوفا

ایده های رنگ دیوار برای آشپزخانه

رنگ های ایده آل برای آشپزخانه شامل سفید، خاکستری، زرد و سبز است. این رنگ ها آشپزخانه شما را روشن جلوه می دهند. تن های گرمتر اشتها را تحریک می کند. بنابراین، می توانید رنگ فلفلی تند یا نارنجی را انتخاب کنید تا آشپزخانه خود را به پناهگاه غذاخوری ها تبدیل کنید.
آشپزخانه مدرن با رنگ خاص

آشپزخانه مدرن با رنگ خاص-آرا سوفا

ایده های رنگ دیوار برای حمام

از رنگ سردتر آبی، سبز یا سفید کرمی استفاده کنید تا حمام خود را در یک منطقه آرامش بخش از خانه خود رنگ کنید. خاکستری و سفید خالص گزینه های دیگری هستند، اگر نمی خواهید آزمایش کنید. پسته ای یکی دیگر از رنگ های مدرن است که می توانید انتخاب کنید تا حمام خود را به فضایی آرام تبدیل کنید.
رنگ مناسب دیوار حمام سبز

رنگ مناسب دیوار حمام سبز-آرا سوفا

   

ایده رنگ دیوار یا سقف

برای تکمیل بقیه دیوارها، سایه های آرامش بخش را برای سقف انتخاب کنید. رنگ های سفید، مایل به کرم از محبوب ترین رنگ ها برای سقف ها هستند. با این حال، برای تأثیر چشمگیر می توان آن را زرد، آبی رنگ کرد. برای لمسی از مجلل، می توان سقف را با رنگ های فلزی طلایی رنگ کرد. رنگ آمیزی سقف به رنگی متفاوت از دیوارها، می تواند بیانیه ای جسورانه داشته باشد و جلوه ای از زرق و برق بیافزاید. همچنین می توان با ترکیب رنگ و POP با چراغ های جالب به زیبایی سقف اضافه کرد. سقف را می توان با یک رنگ برجسته انجام داد. رنگ تیره می تواند به صورت بصری ارتفاع یک اتاق را کاهش دهد، در حالی که یک رنگ روشن می تواند تصور یک سقف بلند را ایجاد کند. برای داشتن ظاهری منسجم، سقف و دیوارها را با رنگی یک سایه تیره تر از دیوارها به یک رنگ رنگ کنید.
ایده برای داشتن سقف زیبا

ایده برای داشتن سقف زیبا-آرا سوفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *