هنگام خرید مبلمان قطعا سبک دکوراسیون خانه خود را انتخاب کرده اید و می‌دانید چه مبلی مدنظر شماست، یک مبل راحتی مناسب سبک مدرن یا یک ست استیل مناسب سبک کلاسیک!
اصولا هر سبکی چند نوع پارچه منحصر به فرد دارد که در ساخت مبلمان از آنها استفاده می‌کنند. برای مثال اگر شما طرفدار سبک کلاسیک و یا سلطنتی هستید، باید به سراغ پارچه‌های مخمل و یا ابریشمی بروید که حالتی با ابهت به خانه شما می‌دهند. اگر هم خواستار سادگی در سبک هستید، باید به سراغ خرید مبلمان مدرن با پارچه هایی قابل شست و شو و با طول عمر بالا بروید. در این سبک مبل از پارچه‌هایی ساده همچون جنس مازراتی، پورشه، مکس و… یا حتی چرم نیز استفاده می شود که به راحتی برای هر سلیقه‌ای قابل تهیه هستند؛ زیرا تنوع در پارچه مبل مدرن بسیار زیاد است. پارچه مبل نانو مدل دیگری از پارچه مبلی است که امروزه طرفدران مبل راحتی تمایل بسیار زیادی برای انتخاب و استفاده از آن دارند.

 انتخاب رنگ پارچه مبلی

یکی از مهمترین المان‌ها در مبلمان، رنگ آنهاست که تفاوت های بارزی را در دکوراسیون ایجاد می کند و می تواند در دلباز شدن سالن و حتی بزرگتر نشان دادن آن تاثیرگذار باشد. همه ما می‌دانیم که رنگ‌های تیره مناسب خانه‌هایی با متراژ کوچک نیستند و سبب کوچکتر دیده شدن آن می‌شوند. در عوض هرچقدر رنگ مبل روشن‌تر باشد، دلبازی و حس نشاط را در سالن شما ایجاد خواهند کرد، اما اگر سبک خانه کلاسیک و یا سلطنتی باشد، بهتر است از رنگ‌های خنثی و یا سنگین مانند: بژ، طلایی و.. استفاده نمایید. برای انتخاب رنگ مبلمان راحتی انتخاب های بیشتری دارید، زیرا از هر رنگی می‌توانید استفاده کنید و بیشتر به متراژ سالن، رنگ دکوراسیون و سلیقه شما بستگی دارد، به طور مثال امسال پارچه رو مبلی طوسی بسیار پرطرفدار است و پارچه رومبلی گلدار با طرح های شلوغ نسبت به سال های گذشته خواهان کمتری دارد. بنابراین هنگام خرید پارچه مبلی مناسب به این نکات دقت کنید.
نکات مهم هنگام خرید پارچه مبل

بررسی نکات مهم هنگام خرید پارچه مبل

جنس پارچه مبلی

هنگام خرید پارچه رومبلی به جنس پارچه مبل نیز دقت کنید. زیرا این پارچه‌ها هستند که به خانه روح داده و سبب جلوه بیشتر مبلمان می‌شوند. امروزه با توجه به تنوع پارچه مبل موجود در بازار، انتخاب برای افراد سخت شده است و نمی‌توانند تشخیص دهند کدام یک از این پارچه‌ها بیشتر مناسب سبک دکوراسیون خانه آنهاست. اما نگران نباشید! در ادامه شما را با انواع متداول پارچه رو مبلی مناسب آشنا خواهیم کرد تا به راحتی بتوانید انتخابی ایده‌آل داشته باشید.

پارچه مبلی مخمل

پارچه مبلی مخمل از پرطرفدارترین نوع پارچه به حساب می‌آید که تنوع رنگ بالا و زیبایی بی نظیرش دلیل محبوبیت این پارچه از گذشته تا به امروز است. از پارچه‌های مخمل بیشتر در مبلمان استیل و کلاسیک استفاده می‌کنند زیرا حالتی پر ابهت و شیک به خانه می‌دهند و همچنین در صورت مرغوب بودن از مقاومت خوبی برخوردار هستند. ترکیب مخمل‌هایی با رنگ های متنوع و خاص همچون یشمی، یاقوتی، آبی درباری و… در کنار چوب‌های منبت کاری شده مبلمان استیل سبب خلق شاهکاری زیبا و خاص می‌شوند. پس قبل از خرید پارچه مبلی مناسب خانه حتما به پارچه مبلمان مخملی فکر کنید.
ویژگی های پارچه مبلی مخمل

ویژگی های پارچه مبلی مخمل-آرا سوفا

پارچه مبل چرم

از گذشته تا به حال مبلمان چرمی جایگاه ویژه خود را حفظ کرده‌اند. این نوع مبلمان بسیار خاص هستند و گزینه اول علاقمندان مبلمان لاکچری هستند، به همین دلیل سبب شده است از آنها نه تنها در خانه، بلکه در شرکت ها نیز استفاده شود. مبلمان چرمی در کنار زیبایی خود، نظافت آسانی هم دارند و هر لکه‌ای را می‌توانید با تکه‌ای دستمال آغشته به آب و یا مواد شوینده از بین ببرید. اما موضوعی که شاید کمی از محبوبیتش بکاهد، انتخاب مبل با پارچه چرم مرغوب است، چراکه چرم نا مرغوب مقاومت کمی دارد و در صورت استفاده مکرر پوسته پوسته شده و ظاهر اولیه خود را به زودی از دست می دهد، پس حتما از مرغوب بودن نوع پارچه چرم انتخابی مطمئن شوید. فراموش نکنید اگر حیوان خانگی دارید بهتر است مبل چرم را از گزینه های خود حذف کنید.

پارچه مبلی چرم و ویژپی های آن انواع پارچه مبلی چرم و ویژپی های آن

پارچه مبلی ساتن ابریشمی

نوع دیگری از پارچه که در معرفی پارچه مبلی مناسب به آن می‌پردازیم، ساتن ابریشمی است. این نوع پارچه زیبایی چشمگیر و بینظیری دارد که بیشتر در مبلمان استیل به کار می رود. می‌توانید نوع رنگ‌های آن را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید و سفارش دهید. اگر قصد استفاده روزانه و مداوم از مبلمان خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از این نوع پارچه استفاده نکنید؛ زیرا جنس آن به شدت حساس است و به مرور زمان و استفاده مکرر زودتر از باقی پارچه ها آسیب می بیند.

انواع پارچه مبلی با کیفیت در آرا سوفا

انواع پارچه مبلی با کیفیت در آرا سوفا

پارچه مبلی جیر

از پارچه رومبلی جیر بیشتر در سبک مدرن استفاده می‌شود. این پارچه به دلیل زیبایی و فرم اسپرت، بیشتر باب سلیقه جوانان است. مبل جیر در برابر ساییدگی بسیار مقاوم بوده و به راحتی تا چند سال می‌توانید از آن استفاده نمایید. اما باید توجه داشته باشید که مبلمان جیر بسیار لک پذیر بوده و باید از مواد پاک کننده مخصوصی برای تمیز کردن آنها استفاده نمایید. پس چنانچه مبلمان شما در دسترس افراد زیادی قرار دارد؛ بهتر است به جایگزینی برای پارچه رو مبلی جیر فکر کنید.

پارچه مبلی جیر انتخابی خاص

پارچه مبلی جیر انتخابی خاص-آرا سوفا

پارچه مبلی نانو

امروزه نانو کاربرد گسترده‌ای در تمام زمینه‌ها پیدا کرده است که مبلمان نیز از این موضوع مستثنی نیستند. مبلمان پارچه نانو با ویژگی‌های خاص خود توانسته در دل مخاطبان جا باز کند. پارچه نانو به دلیل دارا بودن ویژگی هایی چون ضد آب بودن، مقاومت در برابر حریق، ضد لک بودن و همچنین خاصیت آنتی باکتریال خود، بسیار مناسب استفاده مداوم در مبلمان هستند. اگر فرزند کوچک دارید می توانید با خیال راحت پارچه نانو را انتخاب کنید و نگران کثیف شدن مبلمان خود نباشید. خوب است بدانید که ویژگی‌های ذکر شده به هیچ عنوان سبب کاهش زیبایی پارچه نانو نشده است و به همین دلیل یکی از پرفروش‌ترین انواع پارچه مبلی مناسب برای هر سبک مبلمان است.

پارچه مبلی های با کیفیت

پارچه مبلی های با کیفیت-آرا سوفا

سخن پایانی

ما در این مطب سعی کردیم تا انواع پارچه مبلی مناسب را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. به عنوان نکته آخر، در نظر داشته باشید سلیقه شما مهمترین شاخص انتخاب پارچه مبلی است و نکاتی که گفته شد تنها راهکاری برای کمک به خریدی راحت‌تر و متناسب با سبک دکوراسیون خانه شماست. آرا سوفا انواع مبل تختخواب شو را برای شما با کیفیت عالی و بهترین متریال روز دنیا آماده کرده تا شما خریدی بی نقص و راحت داشته باشید. در نظر داشته باشید که شما هنگام خرید از مبلمان آرا سوفا هیچ گونه محدودیتی در انتخاب مدل و رنگ پارچه ها نخواهید داشت. آرا سوفا بهترین پارچه های حال حاضر بازار را با تنوع رنگی بالا برای شما مشتریان گرامی گرد هم آورده تا شما انتخابی راحت و باب سلیقه خود را بدون محدودیت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *