از گذشته تا کنون خانواده ها و معماران ایرانی، علاقه زیادی به رنگ آبی فیروزه ای داشتند. استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی پیام هایی را به دنبال دارد؛ پیام‌آور زیبایی، صلح و آرامش برای اهالی منزل و مهمانان است. اگر آبی فیروزه‌ای به ‌شکلی هوشمندانه در دکوراسیون منزل به ‌کار رود، شگفتی می‌آفریند طوری که چشم‌ها و دل‌ها را مجذوب خود می‌کند. در این مقاله به معرفی نکات مهم برای استفاده از رنگ آبی فیروزه ای در دکوراسیون منزل می‌پردازیم‌. درصورت تمایل به استفاده هوشمندانه و هنرمندانه از این رنگ در دکوراسیون منزل، کافی است این مقاله را تا انتها بخوانید.

تاثیر روانشناختی آبی فیروزه ای بر افراد؛ نماد آرامش، متانت و صفای روح

افرادی که در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، اهمیت خاصی به روانشناسی رنگ‌ها می‌دهند. این افراد به‌خوبی می‌دانند که هر رنگ از نظر روان‌شناختی، تاثیر خاصی دارد و توجه نکردن به این نکته، باعث کاهش زیبایی، جذابیت و دلباز بودن محیط می‌شود. رنگ آبی فیروزه ای، از ترکیب آبی و  سبز به وجود می‌آید و آرامش و متانت رنگ آبی و شادابی، صفا و شکوفایی نهفته در رنگ سبز را به بیننده القا می‌کند. استفاده از این رنگ، صمیمیت و دوستی را در قلب اهالی منزل و مهمانان می‌نشاند و آن‌ها را از استرس و اضطراب رهایی می‌بخشد.

بسیاری از افراد با هدف آرامش و رسیدن به مهارت تمرکز و تفکر شفاف، از دکوراسیون منزل آبی فیروزه ای استفاده می‌کنند. البته باید سایر وسایل منزل هم با آبی فیروزه‌ای هماهنگ باشد تا این رنگ، جلوه و جذابیت خودش را در حد عالی به نمایش بگذارد. به عنوان مثال، استفاده از رنگ آبی فیروزه‌ای برای دیوارها و انتخاب یک میز تلویزیون ساده و شیک به رنگ سفید یا طوسی، پذیرایی منزل را بهتر، زیباتر و چشم‌نوازتر می‌کند.

مبل آبی فیروزه ای

مبل آبی فیروزه ای

شیوه کاربرد رنگ آبی فیروزه ای در سالن پذیرایی

روش‌های مختلفی برای به‌کار بردن رنگ آبی فیروزه‌ای در سالن پذیرایی وجود دارد. یکی از این روش‌ها، انتخاب رنگ آبی فیروزه‌ای برای دیوارهای پذیرایی است. بسیاری از افراد، این رنگ را برای دیوارهای اصلی پذیرایی انتخاب می‌کنند و دیوارهای فرعی را به رنگ سفید یا خاکستری درمی‌آورند. این کار باعث می‎شود که دیوار آبی فیروزه‌ای، بیشتر دیده شود.

خرید مبلمان و پرده به رنگ آبی فیروزه‌ای، یکی دیگر از روش‌های استفاده از این رنگ در سالن پذیرایی است. دراین‌صورت، پیشنهاد می‌شود که دیوارها را خاکستری یا سفید کنید. در چنین مواقعی خرید مبل تختخواب شو با رنگ آبی فیروزه‌ای برای جلوی تلویزیون، سالن پذیرایی را زیباتر و خاص‌تر می‌کند.

استفاده از رنگ آبی فیروزه ای در نقاط مختلف خانه

استفاده از رنگ آبی فیروزه ای در نقاط مختلف خانه

تعادل را در استفاده از رنگ آبی فیروزه ای در منزل حفظ کنید

استفاده بیش از حد از رنگ آبی فیروزه ای در پذیرایی باعث می‌شود که فضا خیلی شلوغ به نظر برسد؛ درنتیجه خاصیت آرامش‌بخشی و تمرکزافزایی این رنگ از بین می‌رود. حفظ تعادل در به‌ کار بردن رنگ آبی فیروزه‌ای در پذیرایی، کلیدی‌ترین نکته‌ای است که در هنگام استفاده از این رنگ باید درنظر داشته باشید. به‌عنوان مثال مبلمان، فرش و پرده را به رنگ آبی فیروزه‌ای و دیوارها و میز تلویزیون را سفید انتخاب کنید. انتخاب یک کنسول چوبی ساده سفیدرنگ برای چنین فضایی باعث افزایش تعادل و زیبایی محیط می‌شود.

جدید ترین دکوراسیون ها با رنگ آبی فیروزه ای

استفاده از آبی فیروزه ای در دکوراسیون اتاق خواب

برای تزیین و زیباسازی اتاق خواب با دکور آبی فیروزه ای، لازم است یک سری نکات را درنظر داشته باشید. اولین نکته، حفظ تعادل در استفاده از این رنگ در اتاق خواب است. به عنوان مثال رنگ پرده، روتختی و دیوارها را آبی فیروزه‌ای و رنگ سرویس خواب و میز آرایش را سفید یا خاکستری انتخاب کنید.

درصورت سفید بودن رنگ دیوار می‌توانید پرده، سرویس خواب، میز آرایش و پاف جلوتختی را به رنگ آبی فیروزه‌ای انتخاب کنید. رنگ شکلاتی و قهوه‌ای هم سازگاری خوبی با آبی فیروزه‌ای دارد. اگر سرویس خواب و میز آرایش، قهوه‌ای یا شکلاتی باشند، می‌توان آن‌ها را با دیوار و پرده آبی فیروزه‌ای، ست کرد.

آشنایی با رنگ‌هایی که به‌خوبی با آبی فیروزه ای ست می شوند

انتخاب رنگ آبی فیروزه‌ای برای کلیه بخش‌های چیدمان اتاق نشیمن و اتاق خواب، اثرگذاری و آرامش‌بخشی این رنگ را خنثی می‌کند؛ به همین دلیل باید از رنگ‌هایی که با آبی فیروزه‌ای ست می‌شوند، در دکوراسیون منزل کمک بگیریم. با این کار زیبایی منزل دوچندان می‌شود و افسون‌گری آبی فیروزه‌ای بیشتر به چشم می‌آید. مطالعات روان‌شناسی رنگ نشان می‌دهد که رنگ‌های سفید، مشکی، صورتی، خردلی، زرد، طلایی، قهوه‌ای، آبی، سبز، نارنجی، بنفش و طوسی یا خاکستری، سازگاری و همخوانی چشم‌نوازی با رنگ آبی فیروزه‌ای دارند.

استفاده از رنگ آبی فیروزه ای در خانه انتخابی بینظیر

استفاده از رنگ آبی فیروزه ای در خانه انتخابی بینظیر

اگر شما هم رنگی را مناسب جهت ست کردن با رنگ آبی فیروزه ای میدانید میتوانید در قسمت نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *