در حالی که اتاق های نشیمن می توانند در اشکال و اندازه های مختلف باشند، برخی از آنها چالش برانگیزتر از بقیه هستند. به عنوان مثال، فضاهای مستطیلی می توانند مجموعه ای از چالش های طراحی داخلی را ایجاد کنند. ردپای طولانی و تا حدودی باریک اغلب می تواند مشکلاتی را با جریان ترافیک و همچنین چیدمان مبلمان ایجاد کند. اما نگران نباشید. با برنامه ریزی دقیق و چند نکته مفید، چیدمان مستطیلی شما شیک، کاربردی و جذاب خواهد بود. برای شروع آماده اید؟ شما جای درست آمده اید. همه چیزهایی را که باید بدانید – از ایجاد یک پلان زمین گرفته تا در نظر گرفتن اندازه کاناپه شما تا گزینه های جایگزین برای نشستن – برای کمک به طراحی فضای زندگی رویاهای خود بخوانید.

یک طرح طبقاتی بسازید

اتاق نشیمن مستطیلی را به این شکل چیدمان کنید

اتاق نشیمن مستطیلی را به این شکل چیدمان کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای باز کردن راز ساختن چیدمان مستطیلی اتاق نشیمن، ایجاد یک پلان طبقه‌بندی شده است. ابتدا عرض یک دیوار کوتاه و یک دیوار بلند را اندازه بگیرید. سپس عرض درها، پنجره‌ها و سایر ویژگی‌های معماری مانند شومینه را اندازه بگیرید و محل دقیق آنها را روی هر دیوار مشخص کنید. از یک گوشه شروع کنید و فاصله تا لبه هر ویژگی را اندازه بگیرید. بعد، هر تکه مبلمانی را که قصد استفاده از آن را در فضای خود دارید اندازه بگیرید. تمام اندازه گیری های خود را ثبت کنید و مراقب باشید که هر یک را برچسب گذاری کنید.

هنگامی که تمام ابعاد را داشتید، با کاغذ گراف 1/4 اینچی و مقیاس یا خط کش معماری، طرح کلی اتاق نشیمن خود را ترسیم کنید. برای اهداف این طرح، هر مربع 1/4 اینچی را برابر با یک فوت مربع فضا فرض کنید. از کاغذ دیگری برای ترسیم اشکال مبلمان و برش دادن آنها استفاده کنید تا بتوانید آزادانه آنها را جابجا کنید. یا از طرح کلی اتاق فتوکپی بگیرید و ایده های مختلف چیدمان مبلمان را ترسیم کنید. این به شما چارچوبی برای تجسم نحوه کارکرد (یا نه) چیدمان های مختلف اتاق نشیمن می دهد، بنابراین لازم نیست وقت و انرژی خود را برای جابجایی مبلمان خود تلف کنید.

تعیین جریان ترافیک

3 1 مبل تختخواب شو تعیین جریان ترافیک در یک اتاق نشیمن مستطیلی ضروری است. شما نمی خواهید فضایی ایجاد کنید که برای ورود و خروج یا قدم زدن در آن دردسر ایجاد کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که در یک در بایستید و از یک ورودی به ورودی دیگر راه بروید. اگر اتاق از قبل مبله شده است، موانعی را که با آن برخورد کردید یادداشت کنید. از خطوط نقطه‌دار یا خطوط با پیکان برای ترسیم الگوهای جریان ترافیک در پلان طبقه‌تان استفاده کنید. با کشیدن یک قوس کوچک (که باید زاویه 90 درجه را تشکیل دهد) بین خطی که نشان دهنده در و دیوار است، مشخص کنید که درها از کدام سمت باز می شوند.

تعیین جریان ترافیک در یک اتاق نشیمن مستطیلی ضروری است. شما نمی خواهید فضایی ایجاد کنید که برای ورود و خروج یا قدم زدن در آن دردسر ایجاد کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که در یک در بایستید و از یک ورودی به ورودی دیگر راه بروید. اگر اتاق از قبل مبله شده است، موانعی را که با آن برخورد کردید یادداشت کنید. از خطوط نقطه‌دار یا خطوط با پیکان برای ترسیم الگوهای جریان ترافیک در پلان طبقه‌تان استفاده کنید. با کشیدن یک قوس کوچک (که باید زاویه 90 درجه را تشکیل دهد) بین خطی که نشان دهنده در و دیوار است، مشخص کنید که درها از کدام سمت باز می شوند.

نقطه کانونی را شناسایی کنید

4 1 مبل تختخواب شو تعیین جریان ترافیک در یک اتاق نشیمن مستطیلی ضروری است. شما نمی خواهید فضایی ایجاد کنید که برای ورود و خروج یا قدم زدن در آن دردسر ایجاد کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که در یک در بایستید و از یک ورودی به ورودی دیگر راه بروید. اگر اتاق از قبل مبله شده است، موانعی را که با آن برخورد کردید یادداشت کنید. از خطوط نقطه‌دار یا خطوط با پیکان برای ترسیم الگوهای جریان ترافیک در پلان طبقه‌تان استفاده کنید. با کشیدن یک قوس کوچک (که باید زاویه 90 درجه را تشکیل دهد) بین خطی که نشان دهنده در و دیوار است، مشخص کنید که درها از کدام سمت باز می شوند.

بسته به اندازه اتاق، اتاق های نشیمن مستطیلی اغلب بیش از یک نقطه کانونی دارند. ویژگی های معماری مانند یک شومینه یا یک پنجره تصویری بزرگ، نقاط کانونی داخلی هستند. یک مرکز سرگرمی، تلویزیون دیواری، مجسمه، اثر هنری بزرگ، دیوار قفسه بندی یا پیانو می تواند به عنوان نقطه کانونی دوم عمل کند. حتی می توانید یک گوشه دنج در یک طرف برای جمع شدن، مدیتیشن یا مطالعه رزرو کنید. پلان طبقه را با ترتیب دادن مناطق نشیمن در اطراف هر نقطه کانونی تقسیم کنید و در نتیجه حداقل دو منطقه مکالمه جداگانه ایجاد شود.

ایجاد فاصله مناسب

5 1 مبل تختخواب شو تعیین جریان ترافیک در یک اتاق نشیمن مستطیلی ضروری است. شما نمی خواهید فضایی ایجاد کنید که برای ورود و خروج یا قدم زدن در آن دردسر ایجاد کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که در یک در بایستید و از یک ورودی به ورودی دیگر راه بروید. اگر اتاق از قبل مبله شده است، موانعی را که با آن برخورد کردید یادداشت کنید. از خطوط نقطه‌دار یا خطوط با پیکان برای ترسیم الگوهای جریان ترافیک در پلان طبقه‌تان استفاده کنید. با کشیدن یک قوس کوچک (که باید زاویه 90 درجه را تشکیل دهد) بین خطی که نشان دهنده در و دیوار است، مشخص کنید که درها از کدام سمت باز می شوند.

اگر فضای کافی برای مانور بین قطعات مبلمان را فراهم نکنید، هر اتاقی در خانه احساس به هم ریختگی می کند. مسیرهای اصلی به حداقل 3 فوت نیاز دارند. فاصله بین دو قطعه مبلمان باید حداقل 2.5 فوت باشد. 18 اینچ بین میز و مبل و یا 12 اینچ بین میز و صندلی راحتی بگذارید. اگر چیدمان باز دارید، جریان ترافیک داخل و خارج از فضاهای مجاور مانند اتاق غذاخوری را در نظر بگیرید.

اتاق های نشیمن باریک

6 1 مبل تختخواب شو تعیین جریان ترافیک در یک اتاق نشیمن مستطیلی ضروری است. شما نمی خواهید فضایی ایجاد کنید که برای ورود و خروج یا قدم زدن در آن دردسر ایجاد کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که در یک در بایستید و از یک ورودی به ورودی دیگر راه بروید. اگر اتاق از قبل مبله شده است، موانعی را که با آن برخورد کردید یادداشت کنید. از خطوط نقطه‌دار یا خطوط با پیکان برای ترسیم الگوهای جریان ترافیک در پلان طبقه‌تان استفاده کنید. با کشیدن یک قوس کوچک (که باید زاویه 90 درجه را تشکیل دهد) بین خطی که نشان دهنده در و دیوار است، مشخص کنید که درها از کدام سمت باز می شوند.

برخی از اتاق‌های نشیمن مستطیلی بسیار طولانی و باریک هستند و حس یک تونل یا سالن بولینگ را ایجاد می‌کنند. برای کمک به رفع این اثر، یک منطقه گفتگو در انتهای اتاق ایجاد کنید. یک میز انتهایی کوچک را بین دو صندلی روبه‌رو یا زاویه‌دار و در صورت وجود پنجره رو به بیرون قرار دهید. یک صندلی عاشقانه در کنار دیوار کوتاه قرار دهید تا به توقف چشم کمک کند.

اگر تلویزیون یا شومینه روی یک دیوار بلند وجود دارد، صندلی را طوری ترتیب دهید که یک راهرو در یک طرف اتاق قرار گیرد. مبل های رو در رو یا صندلی های نشیمن که مستقیماً در جلوی شومینه قرار می گیرند، اما عمود بر دیوار، فضایی را برای پیاده روی در مقابل دیوار مقابل ایجاد می کنند. مبل‌ها و صندلی‌هایی که در مقابل دیوار قرار گرفته‌اند، فضایی را برای مسیری بین میز قهوه و تلویزیون باز می‌کنند. در یک طرف داخلی مانند قفسه کتاب یا سایر واحدهای ذخیره سازی در نظر بگیرید تا فضا را کمی بیشتر زمین کنید.

اتاق های بزرگ

7 1 مبل تختخواب شو تعیین جریان ترافیک در یک اتاق نشیمن مستطیلی ضروری است. شما نمی خواهید فضایی ایجاد کنید که برای ورود و خروج یا قدم زدن در آن دردسر ایجاد کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که در یک در بایستید و از یک ورودی به ورودی دیگر راه بروید. اگر اتاق از قبل مبله شده است، موانعی را که با آن برخورد کردید یادداشت کنید. از خطوط نقطه‌دار یا خطوط با پیکان برای ترسیم الگوهای جریان ترافیک در پلان طبقه‌تان استفاده کنید. با کشیدن یک قوس کوچک (که باید زاویه 90 درجه را تشکیل دهد) بین خطی که نشان دهنده در و دیوار است، مشخص کنید که درها از کدام سمت باز می شوند.

اتاق‌های نشیمن مستطیلی بزرگ می‌توانند چیدمان مبلمان زیادی را در خود جای دهند. برای کمک به پر کردن فضا و ایجاد ظاهری متعادل، مبلمان را در وسط اتاق شناور کنید. دو مبل را رو به رو قرار دهید که با یک میز قهوه بین آنها جدا شده اند. همیشه یک فرش با مساحت بزرگ (یا چند فرش چند لایه) قرار دهید تا احساس کاملی داشته باشید. یا، یک ناحیه مکالمه U شکل در مقابل شومینه یا تلویزیون روی یک دیوار بلند ایجاد کنید و یک راهرو پشت مبل باقی بگذارید.

یک میز و یک کتابخانه بزرگ در امتداد یک دیوار کوتاه برای ذخیره سازی اضافی و دو صندلی کوچک و یک میز انتهایی روی دیوار کوتاه مقابل قرار دهید. یک مبل سکشنال شناور نیز می تواند در یک اتاق نشیمن مستطیلی گسترده قرار گیرد و خطوط طولانی اتاق را از بین ببرد. اگر فضا دارید و عاشق موسیقی هستید، یک پیانو، برخی تجهیزات استریو یا فقط یک گوشه دنج برای جلسات جم خود به خود در یک انتهای اتاق نشیمن قرار دهید.

اندازه مبلمان

8 1 مبل تختخواب شو تعیین جریان ترافیک در یک اتاق نشیمن مستطیلی ضروری است. شما نمی خواهید فضایی ایجاد کنید که برای ورود و خروج یا قدم زدن در آن دردسر ایجاد کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که در یک در بایستید و از یک ورودی به ورودی دیگر راه بروید. اگر اتاق از قبل مبله شده است، موانعی را که با آن برخورد کردید یادداشت کنید. از خطوط نقطه‌دار یا خطوط با پیکان برای ترسیم الگوهای جریان ترافیک در پلان طبقه‌تان استفاده کنید. با کشیدن یک قوس کوچک (که باید زاویه 90 درجه را تشکیل دهد) بین خطی که نشان دهنده در و دیوار است، مشخص کنید که درها از کدام سمت باز می شوند.

فراتر از چیدمان مبلمان، چیدمان و جریان ترافیک، نگاه کردن به مقیاس قطعات مبلمان شما بسیار به چیدمان مستطیلی شما کمک می کند، به خصوص اگر با یک اتاق نشیمن کوچک کار می کنید. به عنوان مثال، به جای یک مبل سکشنال، یک کاناپه کوچکتر و یک عثمانی همسان را در نظر بگیرید. با این کار ظاهری مشابه بدون اشغال فضای زیادی به شما می دهد و همیشه می توانید در صورت نیاز عثمانی را جابجا کنید. یک کاناپه کوچکتر و کمتر حجیم، میزهای انتهایی ریز و صندلی‌های با لهجه کمتر گزینه‌های خوبی هستند، به خصوص اگر می‌خواهید اتاق خود را به بیش از یک منطقه تقسیم کنید. روی قطعات چند منظوره مانند میز قهوه سرمایه گذاری کنید که می تواند به عنوان میز کناری نیز کار کند. یا مبل های مدولار متشکل از قطعات کوچکتر را در نظر بگیرید که انعطاف پذیری زیادی را ارائه می دهند.

گزینه های صندلی جایگزین

9 1 مبل تختخواب شو تعیین جریان ترافیک در یک اتاق نشیمن مستطیلی ضروری است. شما نمی خواهید فضایی ایجاد کنید که برای ورود و خروج یا قدم زدن در آن دردسر ایجاد کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که در یک در بایستید و از یک ورودی به ورودی دیگر راه بروید. اگر اتاق از قبل مبله شده است، موانعی را که با آن برخورد کردید یادداشت کنید. از خطوط نقطه‌دار یا خطوط با پیکان برای ترسیم الگوهای جریان ترافیک در پلان طبقه‌تان استفاده کنید. با کشیدن یک قوس کوچک (که باید زاویه 90 درجه را تشکیل دهد) بین خطی که نشان دهنده در و دیوار است، مشخص کنید که درها از کدام سمت باز می شوند.

چه با یک کاناپه کوچکتر یا سکشنال می روید، نگاهی به راه های جایگزینی نیز بیندازید. در حالی که ممکن است یک اتاق نشیمن مستطیلی بزرگ داشته باشید، استفاده از صندلی های سنتی ممکن است بهترین راه حل برای شما نباشد. شاید شما فردی هستید که دوست دارید سرگرم شوید و به مکان های بیشتری برای معاشرت مردم نیاز دارید. در این صورت، چند گزینه جایگزین مانند پفک، کوسن های کف، نیمکت، چهارپایه های کوچک و حتی کیسه های حبوبات را به کار ببرید. این گزینه‌ها مکانی راحت را برای میهمانان برای برداشتن بار فراهم می‌کنند، در عین حال کوچک هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد تا جریان فضای شما را قطع نکنند. صندلی های لهجه نیز به راحتی قابل جابجایی هستند و مطمئناً در طول گردهمایی ها، کلوپ های کتابخوانی یا حتی شب های سینما مفید خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *