مبل‌های راحتی ۲۰۲۳، ارگونومیک و با تکنولوژی روز طراحی شده‌اند

تا به امروز صدها نمونه مدل مختلف از مبلمان تولید شده‌اند که از این تعداد تنها درصد کمی هنوز هم دارای محبوبیت هستند. در بین انواع مبلمان، مبل‌های راحتی به دلیل سازگاری با انواع سبک‌های دکوراسیون سنتی، مدرن، مینیمال و سبک‌های دیگر در گروه آیتم‌های مبلمان پرطرفدار به شمار می‌روند. اما در بین این آیتم‌ها کدام مدل‌ها محبوبیت بیشتری دارند؟ و مدل‌های جدید این مبلمان دارای چه ویژگی‌هایی هستند؟

انواع مبل راحتی 2023

انواع مبل راحتی ۲۰۲۳

در سال ۲۰۲۳ دنیای طراحی مبلمان پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. همچنین تلاش طراحان در سال جدید، باعث تولید مبل‌های راحتی با طراحی شیک، ارگونومیک و با طرح‌های نوآورانه شده و از طرفی در ساخت این نوع از مبلمان آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا به کار گرفته شده است. در این مطلب به بررسی جدیدترین مدل‎‌های مبل‌ راحتی در سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

مبل راحتی چستر؛ بهترین گزینه برای اتاق پذیرایی و تی‌وی روم

یکی از پرطرفدارترین و شیک‌ترین مدل‌های مبل راحتی در سال ۲۰۲۳، مبلمان چستر هستند. با وجود اینکه چندین سال از ورود نخستین مبل چستر به بازار می‌گذرد اما هنوز هم چستر از برترین مدل‌های مبل راحتی است. به گونه‌ای که می‌توان از آن هم در اتاق پذیرایی و هم برای تی‌وی‌ روم استفاده کرد. شما برای مشاهده ویژگی‌ها و خرید سایر مدل‌های مبلمان راحتی می‌توانید به صفحه مبل راحتی آرا سوفا مراجعه کنید.

ست مبل چستر آرا سوفا

مبل راحتی ال برای منازلی با متراژ پایین مناسب است

از وقتی که منازل آپارتمانی جایگزین خانه‌های ویلایی با متراژ بالا شدند، لوازم مختلف دکوراسیون منزل مانند مبل، میز و بوفه شمایلی جدید به خود گرفتند تا با این سبک منازل همخوانی داشته باشند. مبل‌های بزرگ قدیمی که فضای زیادی را اشغال می‌کنند، صرفا برای منازل بزرگ مناسب هستند. در صورتی که مبلمان ال، از تمامی گنجایش دیوارها و گوشه‌ها برای چیدمان مبل استفاده می‌کنند و به همین خاطر نیز بهترین گزینه برای منازلی با متراژ پایین هستند.

در همین راستا علاوه بر استفاده از مبلمان ال که مناسب خانه‌های کوچک است، شما می‌توانید به جای خرید میزغذاخوری برای آشپزخانه این منازل، از راهکارهای هوشمندانه مثل صندلی اپن استفاده کنید.

ال مبل تختخواب شو مبل‌های راحتی ۲۰۲۳، ارگونومیک و با تکنولوژی روز طراحی شده‌اند

مبلمان راحتی ایتالیایی از لاکچری‎‌ترین مدل‌های موجود در بازار است

شاید با خود تصور کنید که منظور از مبلمان راحتی ایتالیایی، مبل‌هایی هستند که در ایتالیا تولید می‌شوند. اما منظور مبل‌هایی است که به سبک ایتالیایی طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. از گذشته تا به امروز مبلمان ایتالیایی جزو لاکچری‌ترین و محبوب‌ترین مبل‌های راحتی بوده‌اند که علاوه بر داشتن ظاهری شیک و زیبا، نشیمنگاه بسیار راحتی هم دارند. رنگ این دسته از مبلمان راحتی معمولا از رنگ‌های روشن است و استخوانی است که می‌تواند به راحتی خود را با هر نوع تم رنگی و چیدمان دکوراسیون داخلی هماهنگ کند.

مبل راحتی ایتالیایی

مبل راحتی ایتالیایی

مبل راحتی کلاسیک حس رسمی بودن را به فضا منتقل می‌کند

آن دسته از افرادی که تمایل به داشتن یک دکوراسیون سلطنتی دارند، می‌توانند از مبلمان راحتی کلاسیک استفاده کنند. این مدل مبلمان به طور معمول از ترکیب چوب با پارچه مخمل و یا چرم تولید می‌شود تا حس و حال رسمی آن به فضا منتقل شود. برای افرادی که راحتی مبل را معیار خرید خود می‌دانند اما استایل دکوراسیون منزل آن‌ها مقداری رسمی و سطلنتی است، مبل کلاسیک بهترین گزینه موجود است. این دسته از مبلمان راحتی همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، کلاسیک هستند؛ یعنی نه خیلی حالت اسپرت دارند و نه خیلی سلطنتی و رسمی.

انواع مبلمان راحتی تخت خواب شو برای اتاق خواب کاربرد دارند

یکی دیگر از انواع مدل‌های مبلمان راحتی در سال ۲۰۲۳، مبل‌ راحتی تخت خواب شو هستند. این مبل‌ها از نظر ظاهری هیچ‌گونه تفاوتی با سایر مبل‌های راحتی ندارند و می‌توانند در طبقه‌بندی مبل‌های چستر یا ایتالیایی باشد. اما خوب است بدانید که بعضی از آن‌ها به صورت کشویی شده و شبیه به تخت می‌شوند.

این دسته از مبلمان برای اتاق خواب و یا مبلمان جلوی تلویزیون گزینه مطلوبی هستند. شما حتی در صورت تمایل می‌توانید سرویس چند نفره مبل‌های تخت خواب شو را خریداری کنید. اما خوب است بدانید که در حالت عادی مبلمان تخت خواب شو، یک مبل سه نفره برای تبدیل شدن به تخت خواب ۲ نفره و یک مبل یک و نیم نفره برای تخت خواب یک نفره هستند.

20231005 135218 553363687 مبل تختخواب شو مبل‌های راحتی ۲۰۲۳، ارگونومیک و با تکنولوژی روز طراحی شده‌اند

ست‌های مبلمان راحتی معمولا چند نفره هستند؟

مبلمان راحتی به طور معمول در ست‌های ۷ نفره یعنی ۱ کاناپه ۲ نفره و ۲ مبل تک نفره و به شکل ۸ نفره یعنی ۲ عدد کاناپه ۳ نفره و ۲ مبل تک نفره به فروش می‌رسند. لازم به ذکر است که در مدل‌های جدید مبلمان راحتی، کاناپه دو نفره تولید نمی‌شود. بلکه این کاناپه شبیه به ست‌های مبلمان ترک به شکل ۸ نفره تولید و به بازار ارائه می‌شوند. در ضمن اغلب نیم‌ست‌ها به صورت ۵ نفره (۱ عدد کاناپه ۳ نفره و ۲ مبل یک نفره) و ۴ نفره (۱ کاناپه ۲ نفره، ۲ مبل ۱ نفره) در بازار موجود هستند.

1 نظر در “انواع مبل راحتی جدید ۲۰۲۳ کدامند؟ بهترین‌ها برای شما!

  1. مهشید یارعلی گفت:

    خیلی مقاله مفیدی بود واقعا برای خرید مبل راحتی و اینکه چه مدلی به خونه من میاد مردد بودم
    ممنونم ازتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *