کاناپه و مبل راحتی از جمله مبل‌هایی محسوب می‌شوند که برای استراحت و نشیمن طراحی ‌شده‌اند. شاید تا به‌حال نام کاناپه به گوشتان خورده باشد و تصور کنید که منظور از کاناپه چیست؟ یا همان مبل است. در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت اگر گمان کنید کاناپه نوعی مبل است باید بگوییم سخت در اشتباه هستید، این دو نوع تفاوت‌هایی باهم دارند. در ادامه این مطلب خواهیم خواند که تفاوت مبل راحتی و کاناپه چیست؟

تفاوت های مبل راحتی و کاناپه در چیست؟

کاناپه چیست؟

اسم کاناپه از یک لغت فرانسوی گرفته‌ شده که به مبل‌های دونفره، سه‌نفره و گاهی ۴ نفره کاناپه می‌گویند. کاناپه یکی از رکن‌های مهم در چیدمان مبلمان است که بر روی ظاهر و دکوراسیون منزل تأثیر بسزایی می‌گذارد. با وجود این توضیحات شاید هنگام خرید به ابعاد مبلمان توجه بسیاری کنید، ابعاد و اندازه مبل راحتی و کاناپه یکی از اصلی‌ترین نکات هنگام انتخاب است.

مبل راحتی‌ چه نوع مبلی است؟

شاید این سؤال برایتان مسخره باشد که مبل چیست؟‌ مبل در واقع جزء وسیله‌ای از خانه محسوب می‌شود که امروزه در میان ایرانیان و خانه‌های ایرانی دیده می‌شود. مبل یک وسیله نرمی است که تنها از آن برای نشستن، تماشای فیلم و صحبت کردن استفاده می‌کنند.

تفاوت میان کاناپه و مبل راحتی در چیست؟

باوجود توضیحاتی که در قسمت بالا داده شد، شاید بتوانید اندکی تفاوت کاناپه و مبل راحتی را تشخیص دهید؛ اما در این بخش به بررسی تفاوت‌های دیگر این دو می‌پردازیم:

یکی از تفاوت‌های کاناپه و مبل راحتی در تعداد آن‌ها است. کاناپه‌ها در ابعاد دو یا سه‌نفره تولید می‌شوند اما مبل راحتی شیک در انواع مختلف، یک‌نفره، سه ‌نفره و دو نفره تولید و روانه بازار می‌شود.

از دیگر تفاوت‌های مبل راحتی و کاناپه می‌توان به تنوع بسیار کاناپه اشاره کرد. این تنوع به‌قدری بالاست که طرح و انواع آن به مبلمان نمی‌رسد.

یکی دیگر از فرق‌های کاناپه و مبل راحتی در طراحی ظاهری است. به‌طوری‌که برخی از کاناپه‌ها به‌قدری زیبا هستند که می‌توان به‌عنوان جزیره در منزل استفاده کرد.

آخرین تفاوت مبل و کاناپه در تشک یا نشیمن آن‌ها است. برای ساخت تشک کاناپه از دوبل استفاده می‌کنند اما مبل‌های راحتی با کفی ثابت طراحی می‌شوند.

آیا کاناپه با مبل راحتی تفاوت دارد؟

آیا کاناپه با مبل راحتی تفاوت دارد؟

انواع کاناپه‌ بر اساس کاربرد

کاناپه‌هایی که در بازار و فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد بر اساس نوع کاربرد به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. در این بخش به معرفی انواع کاناپه و کاربردشان می‌پردازیم:

کاناپه دو یا سه‌نفره: این مدل کاناپه را می‌توان به‌عنوان مبل هم استفاده کرد. کاناپه دو یا سه‌نفره را بهتر است به‌صورت افقی رو به تلویزیون قرار دهید تا هنگام استراحت و دراز کشیدن به تماشای سریال نیز بپردازید.

کاناپه سلطنتی: این نمونه کاناپه به‌گونه‌ای ساخته‌شده که روی دسته و پایه‌های آن منبت‌کاری طراحی ‌شده و این طراحی‌ها، زیبایی فراوانی به کاناپه می‌بخشد.

کاناپه کلاسیک: کاناپه‌ای که اغلب در مبل راحتی کلاسیک کاربرد دارد، سه نفر است. دسته‌های کاناپه کلاسیک حالت متکایی داشته و شما می‌توانید به‌راحتی روی آن دراز بکشید.

کاناپه تکی: برخی افراد با وجودخانه‌های کوچک علاقه بسیاری به کاناپه دارند، اما نمی‌دانند چه نوع کاناپه‌ای برای محیط منزلشان مناسب است. کاناپه تکی متناسب با شرایط افرادی ساخته ‌شده که فضای منزل کوچکی دارند و می‌توان از انواع مختلف آن در استراحت و کارهای روزمره خود استفاده کرد.

کاناپه تخت خواب شو: اگر فضای منزل شما محدود است و دوست دارید کاناپه‌ای زیبا برای منزل خود خریداری کنید که هم با مبل راحتی ست شود و هم بتوان از آن به‌عنوان یک ‌تختخواب استفاده کرد. کاناپه تختخواب‌شو یکی از پرطرفدارترین نوع کاناپه‌ها به شمار می‌رود که امروزه در میان مردم‌ ترند شده است.

قیمت مبل راحتی و کاناپه

هنگام خرید مبل راحتی جدید و کاناپه برای منزل خود نخستین موردی که ذهن شما را درگیر می‌کند، قیمت آن است. قیمت مبل راحتی و کاناپه بر اساس معیارهایی همچون: نوع متریال به‌کاربرده شده، نوع فوم، جنس پارچه و… بستگی دارد. برای این‌که اطلاع دقیق درباره قیمت مبل راحتی داشته باشید کافی است به فروشگاه‌های سطح شهر مراجعه کرده یا با شماره‌های مندرج روی این سایت تماس حاصل کنید و از کارشناسان قیمت مبل راحتی و کاناپه را جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *