حتما لازم نیست که معمار باشید یا دانش زیادی به مبانی و اصول رنگ ها داشته باشید، همین که کمی از خواص انواع رنگ ها بدانید و به خوبی سلیقه خود را بشناسید میتوانید با یک تغییر رنگ یا اضافه کردن یکی از رنگ های ملایم به خانه خود آرامش را هدیه دهید. رنگهامی توانند احساسات مختلفی را در افراد ایجاد کنند. در دکوراسیون داخلی، انتخاب رنگ های مناسب باعث آرامش  در خانه می شود.

برای شناخت راز رنگ های آرامش بخش در دکوراسیون تا انتهای مطلب همراه با مجله آرا سوفا باشید.

بهترین رنگ های آرامش بخش در دکوراسیون کدام اند؟

بهترین رنگ های آرامش بخش در دکوراسیون کدام اند؟

بسیاری از مردم برای رسیدن به نقطه آرامش در خانه خود با رنگ ها و سایه های آنها بازی میکنند تا به نقطه آرامش در خانه دست پیدا کنند.

بسیاری از طراحان و دکوراتیو های حرفه ای با انجام اقداماتی ساده مثل: باز و بسته کردن فضاها، کم و زیاد کردن نور و سایه، تغییر دادن سبک مبلمان و بازی با رنگ‌ها به فضای خانه آرامش می‌بخشند.

در ادامه با رنگ های آرامبخش و نحوه کاربرد آن ها در محیط آشنا میشویم. برخی از رنگ هایی که می توانند به عنوان رنگ های آرامش بخش در دکوراسیون استفاده شوند عبارتند از:

رنگ های آرامش بخش در دکوراسیون

می‌توان گفت تقریبا تمامی رنگ‌ها از اهمیت یکسانی در دکوراسیون داخلی برخوردارند اما بعضی از رنگ‌ها به دلیل تاثیر به‌سزایی که بر روح و روان ما می‌گذارند، محبوبیت بیشتری یافته‌اند. رنگ های آرامش بخش در دکوراسیون نیز از این دسته رنگ‌ها هستند.

رنگ سفید

سفید، پادشاه رنگ‌های روشن و روشن‌ترین آن‌هاست. سفید، با همه رنگ‌ها به خوبی ست می‌شود و منزل شما را دلباز و روشن می‌کند. با رنگ سفید می‌توانید آرامش و صلح را تجربه کنید. سفید یکی از رنگ های آرامش بخش است که به طور معمول برای اتاق های کوچک و تاریک به کار می رود زیرا به دلیل بازتاب نور، اتاق را باز و بزرگ تر به نظر می رساند.

سفید بهترین رنگ برای ایجاد و القای حس آرامش و نشاط در منزل

رنگ آبی

آبی جزء شاخص‌ترین رنگ‌ های آرام‌ بخش در دکوراسیون است. کافی است به آسمان صبحگاهی نگاهی کنید تا متوجه شوید. رنگ آبی آسمانی در میان طیف‌های مختلف این رنگ، بیش‌ترین حس آرامش را ایجاد می‌کند. آبی، رنگ اعتماد و دوستی است. رنگ آبی به طور گسترده ای برای اتاق هایی که برای خواب استفاده می شوند، به کار می رود. رنگ آبی آرامش بخش است و می تواند به شما کمک کند تا به راحتی خواب بروید.

رنگ خاکستری

خاکستری دوست داشتنی‌ترین رنگ خنثی است. نمی‌توانید رنگی پیدا کنید که با خاکستری هماهنگ نباشد. گذشته از این، خاکستری وقاری دارد که شاید کم‌تر رنگی تا این حد از آن برخوردار باشد. این رنگ، وقار و شایستگی را به دکوراسیون داخلی نیز القا می‌کند. خاکستری یکی از رنگ های آرامش بخش است که به طور گسترده ای در دکوراسیون داخلی به کار می رود. این رنگ به شما احساس آرامش می دهد و می تواند باعث تعادل در دکوراسیون اتاق شود.

رنگ لیمویی

اگر می‌خواهید به دکوراسیون منزل خود رنگ و روح دهید، ولی با رنگ زرد میانه ای ندارید، شاید بد نباشد لیمویی را امتحان کنید. رنگ لیمویی، روحیه شما را بالا خواهد برد. این رنگ که سایه انعطاف پذیری از زرد است، برای دکوراسیون منزل شما در هر فصلی مناسب است.

رنگ کرم

کرم از سری رنگ‌های گرمی است که خیلی خوب با حال و هوای هر خانه‌ای جور در می‌آید. وقار و ملایم بودن این رنگ و هماهنگی فوق العاده‌ای که با رنگ قهوه ای دارد، رمز محبوب بودن آن است. در لیست رنگ های آرامش در دکوراسیون از رنگ کرم غاف نشوید.

b057d0a28a2b6a6759fb8997d8eac29c مبل تختخواب شو برای شناخت راز رنگ های آرامش بخش در دکوراسیون تا انتهای مطلب همراه با مجله آرا سوفا باشید.بسیاری از مردم برای رسیدن به نقطه آرامش در خانه خود با رنگ ها و سایه های آنها بازی میکنند تا به نقطه آرامش در خانه دست پیدا کنند.

رنگ گلبهی

رنگ گلبهی جزو زیباترین‌ رنگ‌ های آرامش‌ بخش در دکوراسیون است و خصوصا برای اتاق خواب پیشنهاد می‌شود. اگر روحیه لطیفی دارید و احساساتی هستید، به این رنگ یک شانس بدهید.

رنگ هلویی

رنگ هلویی گاهی اوقات با مرجانی اشتباه گرفته می‌شود. این رنگ مابین نارنجی و صورتی است که در طیف‌های روشن می‌تواند بی نهایت دوست داشتنی و متمایز باشد. در لیست رنگ های آرامش بخش در دکوراسیون، انرژی و جذابیت رنگ نارنجی و ملایمت رنگ صورتی را می‌توانید در این رنگ پیدا کنید.

به طور کلی، همه رنگ ها می توانند باعث ایجاد حس آرامش در اتاق شوند، اما برخی از رنگ ها بیشتر این خصوصیت را دارند که بهتر است در دکوراسیون داخلی از آنها استفاده کنید. به علاوه، ترکیب رنگ های آرامش بخش می تواند به شما کمک کند تا به آرامش و تعادل در دکوراسیون اتاق دست یابید.

ایجاد آرامش در خانه

ایجاد آرامش در خانه

بنابراین، برای ایجاد حس آرامش در دکوراسیون داخلی خانه خود، می توان از رنگ های آرامش بخش استفاده کرد. همچنین، ترکیب این رنگ ها با یکدیگر می تواند احساس آرامش و تعادل را بهبود بخشد. برای مثال، شما می توانید از یک پالت رنگی سبک و آرامش بخش مانند سفید، صورتی و آبی روشن استفاده کنید. یا اگر می خواهید از یک رنگ غالب استفاده کنید، می توانید با یک رنگ تیره تر مانند قهوه ای یا بنفش آن را ترکیب کنید.

به علاوه، شما می توانید با استفاده از الگوهای هندسی، تکسچرها و تزئینات دیگر نیز حس آرامش و تعادل را در دکوراسیون داخلی ایجاد کنید. به عنوان مثال، استفاده از الگوهای مربعی و مستطیلی در پارچه های پشتیبان، رویه های تخت، پرده ها و کوسن ها می تواند به شما کمک کند تا حس آرامش و تعادل را به داخلی خانه خود بیاورید.

به طور کلی، استفاده از رنگ های آرامش بخش و ترکیب آنها با هم، همراه با الگوهای هندسی و تکسچرهای مختلف، می تواند به شما کمک کند تا یک فضای آرام و مرتب در داخلی خانه خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *