مبلمان به همراه اجزای خود، معمولا یکی از بزرگ‌ترین آیتم‌های دکوراسیون در فضاهای داخلی است.

مبلمان مکانی نرم و راحت برای نشستن و حتی دراز کشیدن بعد از یک روز کاری طولانی است. مبلمان همچنین مکانی مناسب است که ساکنان می‌توانند روی آن بنشینند و تلویزیون تماشا کنند.

کاربرد انواع مبل در خانه

کاربرد انواع مبل در خانه

مبلمان؛ مهم‌ترین عنصر دکوراسیون با کاربردهای فراوان

مبلمان از هر نوعی که باشد، چندین کاربرد متنوع دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش زیبایی دکوراسیون، افزایش آسایش و راحتی در فضاهای داخلی، امکان ایجاد یک دورهمی خانوادگی یا دوستانه و حتی تقسیم فضاهای داخلی با نوع چیدمان اشاره کرد. در این مطلب با برخی از کاربردهای عمومی مبلمان و کاربرد و ویژگی‌های برخی از انواع محبوب مبل آشنا می‌شویم.

چرا به خرید مبلمان نیاز داریم؟

در واقع مبلمان مجموعه‌ای از آیتم‌ها است که فضایی چندمنظوره را ایجاد می‌کند. برای مثال اگر خانه شما آنقدر بزرگ نیست که بتوانید یک دفتر کار خانگی ایجاد کنید، گاهی یک مبل راحت با چند آیتم محدود دکوراسیون می‌تواند جلوه‌ای را برای یک دفتر کار خانگی و امکان حضور در کنفرانس‌های ویدئویی آنلاین را ایجاد کند.

انواع مبلمان و ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها

ده‌ها نوع مبل در سراسر دنیا تولید می‌شوند. این مبل‌ها را می‌توان بر اساس ویژگی‌هایی مانند جنس، نوع و سبک طراحی، ابعاد و … دسته‌بندی کرد. نکته مهم این است که هر کدام از این مبل‌ها ویژگی‌های دارند که باعث می‌شود کاربردهای مختلفی نیز پیدا کنند. در ادامه با برخی از انواع محبوب و مشهور مبل و ویژگی‌های آن‌ها آشنا می‌شویم.

مبل چستر

مبل چستر یا چسترفیلد نوعی از مبل است که بیش از ۲۰۰ سال از طراحی و ساخت اولین نمونه آن می‌گذرد. این نوع از مبل به‌خاطر ویژگی لمسه‌کاری خود شهرت دارد. لمسه‌کاری روشی برای فرم دادن به نشیمن‌گاه، دسته و پشتی مبل است که باعث افزایش راحتی در زمان نشستن و همچنین افزایش زیبایی می‌شود. در بین رویه‌های این نوع از مبل، مدل مبل چستر چرم شهرت زیادی دارد. از مبل چستر می‌توان به‌صورت تکی یا ست برای اتاق نشیمن یا حتی دفتر کار استفاده کرد.

مبل چستر تخت خواب شو آرا سوفا

مبل چستر تخت خواب شو آرا سوفا

پاف عثمانی

پاف عثمانی نوعی از مبل بدون دسته و پشتی است. این نوع از مبل در دوران امپراتوری عثمانی رایج بوده است و در دکوراسیون مدرن و سنتی کاربرد دارد. برخی از این پاف‌ها دارای ارتفاع کمتر هستند و می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان زیرپایی در جلوی یک مبل دیگر استفاده کنید.

پاف عثمانی از انواع مبلمان

مبل شزلون

شزلون نوعی از مبل است که معمولا فقط در یک سمت دارای پشتی است. این مبل برای نشستن دو نفر جا دارد اما چیزی که آن را از دیگر انواع مبل متمایز می‌کند، امکان دراز کشیدن یک نفر روی آن است. مبل‌های شزلون گزینه‌هایی مناسب برای قرار دادن در اتاق مطالعه، کنار استخر و یا کنار پنجره هستند.

مبل دسته‌ بلند

مبل دسته‌بلند با نام مبل تاکسیدو نیز شناخته می‌شود. ویژگی این مبل، ارتفاع بلند دسته‌ها است و گاهی دسته‌ها ارتفاعی مساوی با پشتی مبل دارند. این نوع از مبل به‌خاطر طراحی خاص خود یکی از انواع مبل لوکس به‌شمار می‌آید.

مبل تختخواب شو

مبل تخت خواب‌ شو یکی از آیتم‌های مدرن دکوراسیون است که هم به‌عنوان یکی از آیتم‌های مبلمان و جایی راحت برای نشستن و هم به‌عنوان جایی برای خوابیدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. مبل تخت خواب شو را می‌توانید در اتاق پذیرایی یا اتاق خواب نیز قرار دهید و گزینه‌ای مناسب برای خانه‌های کوچک و دکوراسیون مدرن است. قیمت مبل تخت خواب شو به عواملی مانند مکانیزم تاشوندگی، ابعاد مبل و متریال به‌کار رفته در آن بستگی دارد.

مبل تخت خواب شو آرا سوفا

مبل تخت خواب شو آرا سوفا

مبل ال

مبل ال بهترین گزینه برای قرار دادن در کنج اتاق‌ها است. این نوع از مبل جای کمتری می‌گیرد و در عین حال فضای مناسبی را نیز برای نشستن ارائه می‌دهد. برخی از انواع این مبل در بخش وسط دارای جایی برای قرار دادن آیتم‌های پذیرایی یا آیتم‌های دکوراسیون مانند گلدان هستند. خرید مبل ال کوچک نیز بهترین گزینه برای خانه‌ها و اتاق‌های کوچک است.

8a2aa1536839787c9ceeaf7284d3cb95 مبل تختخواب شو مبلمان به همراه اجزای خود، معمولا یکی از بزرگ‌ترین آیتم‌های دکوراسیون در فضاهای داخلی است.

مبلمان منزل و محیط کار را متناسب با کاربرد آن انتخاب کنید

یکی از دلایل اهمیت شناخت انواع مبل این است که هر یک از انواع مبل دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند و این ویژگی‌ها، باعث تفاوت در کاربرد آن‌ها می‌شوند. وقتی با این ویژگی‌ها آشنایی داشته باشید، می‌توانید متناسب با نیازهای خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برای خرید مبلمان نیز بهترین کار این است که به مجموعه‌ای مراجعه کنید که تنوع بالایی در زمینه مبلمان داشته باشد. یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمینه، مجموعه آرا سوفا است. مبل آرا یکی از باسابقه‌ ترین فروشگاه‌های اینترنتی انواع مبلمان، سرویس خواب و آیتم‌های دکوراسیون است. با مراجعه به سایت این مجموعه می‌توانید از طریق منوهای دسته‌بندی، انواع مدل‌ها و سبک‌های مبل را مشاهده و بررسی کرده و مبلمان مورد علاقه خود را با بهترین خدمت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *