امروزه با دنیایی از مبلمان با نام های مختلف رو به رو هستیم که آشنا ترین آنها مبل های سلطنتی، راحتی و کلاسیک است.

در تعمیرات و خدمات مبل های مختلف این مسئله ثابت شده که حتی دو مبل کاملا مشابه می توانند کیفیتی متفاوت از هم داشته باشند.

مسلما در خرید یک مبل خوب نه تنها باید به زیبایی و ظاهر مبل توجه کرد بلکه اهمیت کیفیت ساخت یک مبل است که در طول عمر مفید و کارایی بلند مدت مبل تاثیر گزار است.

اما کیفیت یک مبل خوب هم به مراحل تولید و مواد اولیه تولیدی اهمیت دارد.

تیم تحریریه آرا سوفا قصد دارد در این مقاله ویژگی های یک مبل خوب را به طور کاملا تخصصی مورد ارزیابی قرار دهد تا شما مخاطبین عزیز در هنگام خرید مبل که به نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است تا حد ممکن دچار خطا و اشتباه نشوید.

راهنمای خرید مبل خوب

راهنمای خرید مبل خوب-آراسوفا

ویژگی مبل خوب چیست؟

اما در میان این همه نام و انواع جدید مبلمان که همه روزه بر تعداد انها افزوده می شود، معیار های ما برای خرید مبل خوب چه چیز هایی می توانند باشد. در واقع برای بسیاری این سوال پیش می اید که ویژگی مبلمان خوب چیست و چگونه می توان به کیفیت انها پی ببریم تا خریدی موفق داشته باشیم.

انتخاب یک مبل مناسب و خوب برای خانه و محل کار به نکات مختلفی از قیبل، پارچه مبل، نوع مبل، کلاف مبل، رویه کوبی با کیفیت، فوم مبل، ارتفاع پشتی و … بستگی دارد. داشتن یک اطلاعات کلی در رابطه با مبلمان و سپس بررسی موارد و مشخصات مبلمانی که قصد خرید آن را دارید بسیار مهم هستند.

خرید مبلمان یک مسئله بسیار مهم است چون هزینه زیادی را روی دست افراد می گذارد، در صورت انتخاب اشتباه مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. در این مقاله توضیح داده ایم که چه معیار و فاکتور هایی را مد نظر داشته باشید تا خرید خوبی داشته باشید.

پیش از هر چیزی باید بگوییم که اولین نکته، انتخاب نوع مبلمان است که بر اساس نیاز محیط و سلیقه انتخاب می شوند و در حالت کلی ویژگی مبلمان خوب برای همه ی انها صدق می کند.

شناخت مبل خوب از بد

شناخت مبل خوب از بد-آراسوفا

نکته اول  : کلاف مبل

کلاف مبل اصلی ترین بخش مبلمان به شمار می رود. کیفیت و مرغوبیت این بخش می تواند ضامن دوام و ماندگاری مبلمان شما باشد. این بخش بر اساس نوع مبل به دو دسته چوبی و استیل تقسیم می شود.

از انجا که این بخش در برخی مبلمان غیر قابل رویت می باشد، تشخیص کیفیت انها توسط افراد عادی بسیار سخت خواهد بود. همچنین استحکام کلاف مبل مهمترین فاکتور تعیین کننده ارزشمند بودن تعمیر و نوسازی مبل است.

بررسی کلاف مبل سلطنتی کمی راحت تر از سایر مبلمان است. بخش بزرگی از این مبلمان از چوب تشکیل شده است و به راحتی قابل رویت هستند. به این نکته هم توجه کنید که نوع چوب به کار رفته نیز نقش مثبتی در ماندگاری و دوام انها خواهد داشت.

به بدنه اصلی مبل دقت کنید تا پایه و دسته آن محکم به بدنه آن متصل شده باشند. مبلمان دارای کلاف بی کیفیت به سرعت دچار شکستگی و ترک در نواحی چوبی خود می شوند. گاهی از اتصالات جانبی برای تقویت کلاف استفاده می شود، بنابراین نباید در هنگام جابجایی صدا بدهند و به صورت کاملا متعادل روی زمین قرار بگیرند.

در مورد مبلمان نوع کلاف فلزی نیز توجه کنید که گوشه نوک تیز و یا بیرون زدگی نداشته باشند. در این نوع مبلمان نقاط اتصال کلاف به یکدیگر باید محکم کاری شده باشد.

ویژگی های مبل خوب چیست؟

ویژگی های مبل خوب چیست؟آرا سوفا

نکته دوم : پارچه مبل

از مهمترین ویژگی های مبلمان خوب نوع و کیفیت پارچه آنها می باشد و اولین نکته ای است که در بحث زیبایی ظاهری باید بدان توجه کنید. پارچه مبل بیشترین ارتباط را با محیط و افراد برقرار می کند و لازم است تا بهترین و مناسب ترین انها انتخاب شود.

مبلمان در انواع مختلف با رویه های مختلف تولید و عرضه می شوند. هر مبلی بر اساس پارچه ای که بر رو آنها روکوب می شود برای شرایط و مکان های مختلفی مناسب هستند. در واقع قسمت پارچه بیش از هر چیزی مهم است و اگر ماندگاری و مقاومت مناسبی نداشته باشد، خیلی زود فرسود خواهد شد.

بیشتر مبلمانی که به کارگاه تعمیر مبلمان برای بازسازی ارسال می شوند نیازمند خدمات تعویض پارچه مبل هستند. دو حالت کلی وجود دارد، اول اینکه پارچه مبل فرسوده شده است و دوم اینکه این اقدام برای انجام تغییرات در دکوراسیون محیط صورت گرفته است.

اگر شما هم به هردلیلی قصد خرید یا تعویض پارچه مبلمان خود را دارید راهنمای خرید پارچه مبلی میتواند به شما در این راه کمک کند.

پارچه مبل از مهمترین المان های یک مبل خوب

پارچه مبل از مهمترین المان های یک مبل خوب-آرا سوفا

پارچه مبلمان در بازار دارای تنوع بسیار بالایی است و با نام های مختلفی ممکن است روبه رو شوید. پارچه مبل چینی و ترک دو نوع پرکاربرد در بازار داخلی هستند. حتما دقت کنید که پارچه مبل کش نیاید و پرز های آن به مرور زمان کنده نشوند.

بسیاری از پارچه های مبل در بازار از نوع چینی هستند اما شما سعی کنید بهترین نوع آن را خریداری کنید. بهترین نوع پارچه برای مبلمان استیل پارچه های تولیدی استان یزد ایران است که حتی با نام ترک نیز به فروش می روند.

پارچه های مخمل، سلطنتی، شانل و چرم بخشی از پارچه های مبلی موجود در بازار هستند که استفاده از آنها بسیار رایج است. با کمی جستجو متوجه خواهید شد که مبلمان راحتی از پارچه مخمل، مبل سلطنتی از پارچه سلطنتی و مبلمان ال از پارچه چرمی بیشتر استفاده شده است.

انتخاب پارچه مبل بستگی به سلیقه شما دارد و اینکه شما بتوانید از آنها پس از خرید مراقبت کنید. اما در حالت کلی به تراکم الیاف پارچه، سنگینی پارچه، کیفیت پارچه و کشور تولید کننده آن دقت کنید.

به خاطر داشته باشید که قیمت بالا نمی تواند ملاک برتری و کیفیت پارچه مبل باشد. مبلی که پارچه مناسبی نداشته باشد، قطعا زیبایی هم ندارد و به این نکته می توان در نگاه اول پی برد.

یک مبل خوب باید چگونه باشد/

یک مبل خوب باید چگونه باشد؟آرا سوفا

نکته سوم : نشیمنگاه و تیکه گاه مبل

نشیمنگاه و تیکه گاه مبل نیز از عناصر مهم در ارزیابی ویژگی مبل خوب هستند. این دو بخش از مبلمان نقش مهمی را در راحتی و آرامش مبلمان دارند. در ابتدا با نشستن بر روی مبل استاندارد بودن اندازه ها و ارگونومی آن را چک کنید.

یک مبل خوب هنگام نشستن علاوه بر اینکه باید حس راحتی را انتقال دهد، می بایست پا ها و کمر را در زاویه مناسب قرار دهد. این نکته را به خاطر داشته باشید که استاندارد های زوایا و نشستن در انواع مبلمان متفاوت است و حتما باید مطمئن شوید که کدام برای نیاز شما مناسب می باشد.

فوم و اسفنج عنصر تشکیل دهنده این قسمت ها هستند، حتما به جنس و کیفیت انها دقت کنید. فوم سرد بهترین گزینه برای این موارد محسوب می شود و اگر از اسفنج استفاده شده باشد، اسفنج ۳۰ کیلویی بسیار مناسب تر است.

اگر فوم یا اسفنج به کار رفته در این بخش ها بی کیفیت باشند به زودی از فرم خود خارج می شوند و ظاهر مبل دچار دفرمگی خواهد شد. خوشبختانه با تعویض فوم مبل می توان انها را به حالت اولیه بازیابی نمود.

بهترین مبل چه مبلی است؟آرا سوفا

بهترین مبل چه مبلی است؟آرا سوفا

در این بین شاید برایتان جالب باشد که بدانید در برند آرا سوفا برای تولید انواع مبلمان اصلا از فوم سرد یا فوم گرم یا اسفنج با وزن های مختلف استفاده نمیشود!

آراسوفا برای تولید مبلمان خود از تشک های کاملا طبی با دانسیته بالا از برند یورتان استفاده میکند.

خاصیت و ویژگی این تشک ها این است که کاملا طبی است، هماهنگ با ارگونومی بدن است، به راحتی خراب و فرسوده نمیشود و اینکه مشکلاک فوم ها و اسفنج های بازار را ندارد.

قسمت های نشیمن و پشتی مبل باید نرمی استانداردی داشته باشند، به این گونه که نه آنچنان سفت باشند که باعث بر هم زدن آرامش شوند و نه آنقدر نرم که قسمت های چوبی آن مبل احساس شوند.

ارتفاع پشتی مبل باید به اندازه ای باشند که شانه ها و قسمتی از گردن شما را پوشش دهند. مبلمان استیل نسبت به سایر مبلمان ارتفاع بلندتری دارند و برای محیط های پر زرق و برق مناسب هستند.

اگر در هنگام خرید مبل به این سه نکته توجه ویژه داشته باشید مطمئن باشید خریدی بی نقص و کاملا موفق آمیز خواهید داشت.

اگر این مطلب براتون مفید بود حتما در انتها همین مقاله نظرتون رو بهمون بگید .

بهترین مبل را بخرید

بهترین مبل را بخرید_آراسوفا

همچنین میتونید در بلاگ خبری ما مقالات مختلف مثل:

راهنمای خرید مبل راحتی

راهنمای خرید مبل ال

راهنمای خرید مبل تختخواب شو

مزایای خرید مبل تخت شو

بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *