سوختگی سیگار روی مبل یکی از بدترین آسیب هایی است که میتواند به مبل وارد شود، چراکه که سیگار خاصیت ذوب کنندگی دارد و بافت پارچه را از بین میبرد.در این مقاله ما فیلمی به شما نشان میدهیم که چطور میتوان جای سوختگی روی مبل ناشی از سیگار را با راهی ساده و بدون هزینه و با صرف کردن وقتی کم حل کرد در واقع تعمیر مبل سوخته در این مقاله به شما آموزش داده میشود.

البته این مقاله تنها به اینجا ختم نمیشود و سوالاتی مانند پاک کردن سوختگی مبل با سشوار، از بین بردن جای اتو روی مبل و رفو مبل سوخته نیز از سوالات پرتکرار هستند. در این مقاله بر نحوه از بین بردن جای سوختگی سیگار روی مبل تمرکز کرده و راهکارهایی موثر را برای حل این مشکل ارائه می‌دهیم.

مبل سوخته رو تعمیر کن:

از بین بردن جای سوختگی سیگار روی مبل

بهتر است توجه کنیم که جای سوختگی سیگار روی مبل می‌تواند درجات مختلفی داشته باشد؛ از ذوب شدن کامل بافت پارچه‌ی مبل گرفته تا لکه‌ی سوختگی سطحی در اثر ریختن خاکستر سیگار و یا حتی جرقه‌های فشفشه. در نتیجه روش‌های مختلفی برای رفع جای سوختگی سیگار روی مبل وجود دارد که به ترتیب آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

تعمیر مبل سوخته

  1. از بین بردن لکه سوختگی روی مبل

قبل از اجرای هر یک از روش‌های زیر برای از بین بردن لکه سوختگی روی مبل، ابتدا محل سوختگی را با یک برس نرم یا یک مسواک به آرامی بر روی آثار سوختگی بکشید تا خاکستر سیگار تا جای ممکن از مبل جدا شود.

  • در موارد جزئی، شما با استفاده از کمیالکل و یک تکه پنبه می‌توانید به سادگی جای سوختگی سیگار روی مبل را برطرف کنید. بعد از پاک کردن با الکل، روی محل را با پنبه خیس بمالید و اگر هنوز اثر کمرنگی از لکه را می‌بینید، می‌توانید از آب اکسیژنه استفاده نمایید. به جای پنبه می‌توانید از یک برس لطیف نیز استفاده نمایید.
  • شما می‌توانید ازمایع لباسشویی نیز برای از بین بردن لکه سوختگی روی مبل استفاده کنید. مقدار مناسبی مایع لباسشویی را روی محل آنقدر بمالید تا لکه مورد نظر در آن حل شود. مایع را با پارچه پاک کنید و روی آن را با پارچه‌ای مرطوب بکشید تا کاملا پاک شود. بعد از خشک شدن مبل، در صورتی که لکه کمرنگی از جای سوختگی سیگار روی مبل را دیدید، می‌توانید از پاک کننده کلر (برای رنگ‌های روشن) یا اکسیژن استفاده کنید.
  • مخلوطآب و گلیسیرین نیز برای از بین بردن اثر سوختگی روی مبل می‌تواند به شما کمک کند. مقداری مساوی از این دو را با یکدیگر ترکیب کنید و پارچه‌ای را کاملا به آن آغشته کنید. پارچه خیس شده را روی محل سوختگی بگذارید و ۱ الی ۲ ساعت صبر کنید. سپس، محل را خشک و با پارچه‌ای مرطوب پاک کنید.
  • آخرین روش برایاز بین بردن لکه سوختگی روی مبل، استفاده از خمیر آب و جوش شیرین است. این خمیر جسبنده را روی جای سوختگی سیگار روی مبل بگذارید. بعد از اینکه خمیر خشک شد، آن را بردارید و با پارچه مرطوب کاملا پاک کنید.

اگر بعد از بکارگیری هریک از این روش‌ها جای سوختگی سیگار روی مبل از بین نرفت، نیاز به روش‌های قوی‌تری برای از بین بردن اثر سوختگی روی مبل دارید که در ادامه خواهید دید:

  1. از بین بردن جای سوختگی سیگار روی مبل

پیش از رفو مبل سوخته و انجام هر یک از روش‌های زیر، فراموش نکنید که محل سوختگی را کاملا پاک و گردگیری گنید.

  • برای از بین بردناثر سوختگی روی مبل، ابتدا محل سوختگی را بررسی کنید؛ و لبه‌های آن را که تغییر رنگ داده‌اند با یک قیچی تیز بچینید. اگر اندازه جای سوختگی سیگار روی مبل بزرگ است، ابتدا باید تکه‌ای از پارچه مبل را از جایی که دیده نمی‌شود بچینید. تکه پارچه را داخل سوراخ قرار دهید (به تطبیق جهت طرح پارچه توجه کنید) و دور آن را به چسب پارچه آغشته کنید. پدی نازک را روی محل بگذارید و یک جسم سنگین مانند کتاب را روی آن قرار دهید. هنگامی که چسب خشک شد، کتاب را بردارید و پد را به آرامی جدا کنید.
  • اگرجای سوختگی سیگار روی مبل زیاد بزرگ و یا زیاد در معرض چشم نیست، می‌توانید به‌راحتی و با استفاده از کوسن‌ها و پارچه‌های مناسب آن را بپوشانید.

سخن پایانی:

با این روش های ساده اما کاربردی میتوانید به راحتی مبلی که بر اثر سیگار یا فشفشه و یا هرچیز دیگری آسیب دیده در خانه بدون نیاز به صرف هزینه زیاد خودتان تعمیر کنید. شما میتواند با وارد شدن به مجله آرا سوفا با انواع سبک دکوراسیون آشنا شوید.

ممنون که همراه ما بودید، اگر شما روش بهتری را میشناسید و یا تجربه کرده اید حتما با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

منبع: https://www.furnitureclinic.co.uk/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *