بسیاری از ما به‌دلیل قدیمی بودن سبک کلاسیک، با ویژگی‌های آن آشنا هستیم و کمتر در مورد خصوصیات و مزایای سبک نئوکلاسیک اطلاعات داریم. درحالی‌که بدون آنکه بدانیم، سبک نئوکلاسیک در طراحی محیط‌های اطراف ما رخنه کرده است. شاید به این دلیل است که نسل جدید دیگر تمایلی به پذیرش قوانین سفت و سخت طراحی کلاسیک ندارد و سبک مدرن نیز هنوز نتوانسته جایگاه ویژه‌ای برای طراحی دکوراسیون پیدا کند. جالب است بدانید که پس از تلفیق اصول دکوراسیون سبک کلاسیک یونان و رم با عناصر مدرن معماری غرب، در قرن هجدهم سبک نئوکلاسیک معرفی شد.

دکوراسیون به سبک نئوکلاسیک چه ویژگی هایی دارد؟

برای داشتن دکوراسیون به سبک نئوکلاسیک باید چه مواردی را در دکوراسیون رعایت کنیم؟

به‌همین‌دلیل، دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک علاوه‌بر برخورداری از پیچیدگی‌‌ها و ظرافت خاص سبک کلاسیک، از معیارهای سادگی سبک مدرن نیز بهره برده است. در ادامه به جزئیات بیشتری از آن اشاره خواهیم کرد.

فواید تخت خواب باکس دار چیست؟

تفاوت‌های بارز سبک نئوکلاسیک با سبک کلاسیک

قبل از اشاره به ویژگی‌های دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک، لازم است با تفاوت‌های بارز سبک نئوکلاسیک با سبک کلاسیک آشنا شوید. زیرا سبک نئوکلاسیک نسل بعدی سبک کلاسیک محسوب می‌شود و هدف از ارائه آن، نشان دادن زیبایی و شکوه سبک کلاسیک به روشی مدرن است.
برخلاف سبک کلاسیک که در آن شلوغی و تجمل یک امتیاز است، در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک از وسایل غیرضروری و پر زرق‌وبرق استفاده نمی‌شود تا وسعت فضا به خوبی دیده شود.

نئوکلاسیک 10 مبل تختخواب شو بسیاری از ما به‌دلیل قدیمی بودن سبک کلاسیک، با ویژگی‌های آن آشنا هستیم و کمتر در مورد خصوصیات و مزایای سبک نئوکلاسیک اطلاعات داریم. درحالی‌که بدون آنکه بدانیم، سبک نئوکلاسیک در طراحی محیط‌های اطراف ما رخنه کرده است. شاید به این دلیل است که نسل جدید دیگر تمایلی به پذیرش قوانین سفت و سخت طراحی کلاسیک ندارد و سبک مدرن نیز هنوز نتوانسته جایگاه ویژه‌ای برای طراحی دکوراسیون پیدا کند. جالب است بدانید که پس از تلفیق اصول دکوراسیون سبک کلاسیک یونان و رم با عناصر مدرن معماری غرب، در قرن هجدهم سبک نئوکلاسیک معرفی شد.به‌همین‌دلیل، دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک علاوه‌بر برخورداری از پیچیدگی‌‌ها و ظرافت خاص سبک کلاسیک، از معیارهای سادگی سبک مدرن نیز بهره برده است. در ادامه به جزئیات بیشتری از آن اشاره خواهیم کرد.
برخلاف تزئینات و وسایل سبک کلاسیک که حالت شاهانه و سنتی دارند، اشیا تزئینی و وسایل لوکس به‌کاررفته در دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک، در عین لاکچری بودن از سادگی و لطافت خاصی برخوردار هستند.
معمولا برای طراحی سبک کلاسیک، از رنگ‌های شنی، طلایی، نقره‌ای، قهوه‌ای، عنابی و سبز یشمی استفاده می‌شود. درحالی‌که برای طراحی سبک نئوکلاسیک در کنار رنگ‌های پایه مانند قارچی، صدفی و خاکستری از رنگ‌های مدرن‌تری مانند خردلی، برنزی و لاجوردی استفاده می‌شود.

ویژگی‌های دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک

پس می‌توان ادعا کرد که سبک نئوکلاسیک چیزی بین سبک کلاسیک و مدرن است. اغلب از دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک برای طراحی ویلاهای دلباز، خانه‌های بزرگ، فضاهای لوکس و تاحدی مدرن استفاده می‌شود.
اگر ساختار فکری شما به شکلی است که به سبک‌های ساده و مینیمالیستی مدرن رضایت نمی‌دهید یا نسبت به شلوغی و تجمل‌گرایی سبک کلاسیک حس خوبی ندارید، بهتر است از همان ابتدا به‌سراغ سبک نئوکلاسیک بروید. نگران نباشید، برای اجرای آن فقط لازم است که اصول سبک کلاسیک، به‌عنوان سبک مادر را در نظر بگیرید و در نهایت از وسایل مدرن و در عین حال لاکچری برای دکوراسیون استفاده کنید.

نئوکلاسیک1 مبل تختخواب شو بسیاری از ما به‌دلیل قدیمی بودن سبک کلاسیک، با ویژگی‌های آن آشنا هستیم و کمتر در مورد خصوصیات و مزایای سبک نئوکلاسیک اطلاعات داریم. درحالی‌که بدون آنکه بدانیم، سبک نئوکلاسیک در طراحی محیط‌های اطراف ما رخنه کرده است. شاید به این دلیل است که نسل جدید دیگر تمایلی به پذیرش قوانین سفت و سخت طراحی کلاسیک ندارد و سبک مدرن نیز هنوز نتوانسته جایگاه ویژه‌ای برای طراحی دکوراسیون پیدا کند. جالب است بدانید که پس از تلفیق اصول دکوراسیون سبک کلاسیک یونان و رم با عناصر مدرن معماری غرب، در قرن هجدهم سبک نئوکلاسیک معرفی شد.به‌همین‌دلیل، دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک علاوه‌بر برخورداری از پیچیدگی‌‌ها و ظرافت خاص سبک کلاسیک، از معیارهای سادگی سبک مدرن نیز بهره برده است. در ادامه به جزئیات بیشتری از آن اشاره خواهیم کرد.

نحوه نورپردازی در سبک نئوکلاسیک

برای دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک، روشن و پرنور بودن محیط اهمیت زیادی دارد. به‌همین‌دلیل، لازم است از لوسترهایی با نمای فلزی و شیشه‌ای (به‌خصوص برای بخش مرکزی منزل)، چراغ‌های رومیزی ظریف با نمای آکریلیک یا شیشه‌ای و آباژورهای ایستاده با پایه بلند استفاده کنید.

دکوراسیون به سبک نئوکلاسیک چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

دکوراسیون به سبک نئوکلاسیک چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

برخلاف سبک کلاسیک، برای طراحی سبک نئوکلاسیک نمی‌توانید از پرده‌های پر نقش‌ونگار با یالان‌های بلند استفاده کنید. در واقع برای بهره‌مندی از نور خورشید، نیاز است که پرده‌هایی ساده، نازک و ظریف نصب شوند.

جدیدترین رنگ مبلمان راحتی ۱۴۰۲

ویژگی روکش دیوارها و کفپوش زمین در سبک نئوکلاسیک

معمولا برای دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک، از کفپوش‌های پارکت، لمینت یا سرامیک با رنگ روشن استفاده می‌شود. زیرا طراحی کفپوش باید همگام با سادگی دیگر وسایل منزل باشد.
روکش دیوارها نیز اغلب ترکیبی از رنگ و کاغذدیواری است. البته در برخی از فضاها مانند آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی ممکن است از روکش‌های طرح سنگ استفاده شود.

ساختار مبلمان و وسایل تزئینی در سبک نئوکلاسیک

جالب است بدانید که امروزه از ویژگی‌های سبک نئوکلاسیک برای طراحی وسایل منزل به ویژه مبلمان، لوستر و سرویس خواب نیز استفاده می‌شود. معمولا تمام اجزای مبلمان و سرویس خواب نئوکلاسیک، ساده و متقارن هستند و ممکن است در قسمت‌هایی از بدنه آن‌ها تزیینات زینتی یا نقوش ظریف مشاهده شود. انواع لوستر نئوکلاسیک نیز از ترکیب سنگ و شیشه تهیه می‌شوند تا به محض مشاهده آنها حس لاکچری بودن به مخاطب القا شود.

دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک چیست؟ + 10 مدل خاص

دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک چیست؟ + ۱۰ مدل خاص

اصولا برای دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک، لازم است از مبلمان راحتی یا رسمی با طراحی ساده و شیک استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا روند انتخاب و هماهنگ کردن اشیا تزئینی فلزی یا شیشه‌ای و تابلوهای با طرح‌های خلاقانه نیز آسان‌تر شود.
معمولا پارچه استفاده شده برای روکش مبلمان نئوکلاسیک از جنس پنبه و کتان است و برخلاف سبک کلاسیک از پارچه‌هایی مانند ژاکارد، ملیله و زربافت استفاده نمی‌شود. زیرا این نوع پارچه‌ها درخشندگی و زرق‌وبرق زیادی دارند و می‌توانند با اولین نگاه تعادل دکوراسیون نئوکلاسیک را به هم بریزند.

اتاق خواب نئوکلاسیک

برای دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک، لازم است توجه ویژه‌ای به اتاق خواب داشته باشید. زیرا سرویس خواب دو نفره در آن قرار می‌گیرد و به نوعی در مرکز توجه است. طراحی سرویس خواب‌ نئوکلاسیک یک حالت بینابین دارد و در عین ساده بودن از ظاهر لوکسی برخوردار است. معمولا از پارچه‌هایی به رنگ کرم، خاکستری یا سفید برای روکش آن استفاده می‌شود و تخت خواب، میز آرایش، پاتختی، پاف و یک مبلمان تک از اجزای اصلی آن هستند.

۷ مزیت استفاده از مبل ریلکسی ماساژور

برخلاف سرویس خواب کلاسیک که بدنه چوبی و ابعاد بزرگی دارد، سرویس خواب‌ نئوکلاسیک سایز متوسط و مناسبی دارد. به‌همین‌دلیل، از قیمت معقولی نیز برخوردار است. اگرچه سرویس خواب نئوکلاسیک ساختار شاهانه و سنتی ندارد، اما از نظر طراحان داخلی امکان تهیه یک روتختی مجلل با پارچه ابریشمی یا مخمل برای آن وجود دارد. حتی می‌توانید کاملا برعکس عمل کنید و یک روتختی ساده نخی و مدرن با رنگبندی ملایم و بدون طرح انتخاب کنید. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد.
در کنار سرویس خواب، برای دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک اتاق خواب لازم است به فکر تهیه یک فرش نئوکلاسیک ساده، یک گلدان طبیعی، پرده ساده حریر و تعدادی لوستر شیشه‌ای و براق نئوکلاسیک نیز باشید.

دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک

دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک

آشپزخانه نئوکلاسیک

برخلاف طراحی آشپزخانه کلاسیک، طراحی آشپزخانه نئوکلاسیک خیلی پیچیده نیست. در ابتدا باید به فکر نصب کابینت‌های آشپزخانه باشید. معمولا کابینت‌های نئوکلاسیک دارای قاب و تزئینات ساده هستند و به‌صورت قرینه طراحی می‌شوند. رنگ آنها اغلب سفید، طوسی یا کرم روشن است.
برای جلوه بیشتر، از لوسترهای آویز و بلند در بالای میز آشپزخانه استفاده می‌شود و سعی می‌شود همه وسایل آشپزخانه ظاهر مدرن و در عین حال شیکی داشته باشند. گاز رومیزی و فر توکار از اجزای جدایی‌ناپذیر این سبک از آشپزخانه هستند.

حمام و سرویس بهداشتی نئوکلاسیک 

اگرچه ممکن است ظاهر حمام و سرویس بهداشتی نئوکلاسیک کمی پر زرق‌وبرق به نظر برسد، اما نمی‌توان انکار کرد که در مقابل طراحی سبک کلاسیک واقعا از سادگی خاصی برخوردار است. گاهی برای لوکس نشان دادن آن ممکن است طراح از شیرآلات طلایی‌رنگ استفاده کند یا دیوارها را با روکش‌های طرح سنگ تزئین کند. البته آینه‌کاری و نورپردازی با لامپ‌های مدرن، جز جدایی‌ناپذیر حمام و سرویس بهداشتی نئوکلاسیک هستند.

دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک

اتاق کار نئوکلاسیک

اصولا طراحی اتاق کار نئوکلاسیک، خیلی سخت نیست. زیرا با تهیه یک کتابخانه ساده، میز و صندلی مطالعه و یک فرش فانتزی می‌توانید آن را چینش کنید. البته وجود چند عدد مجسمه و چراغ‌های تزئینی می‌تواند جلوه بیشتری به دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک شما بدهد.

اتاق نشیمن نئوکلاسیک

این بخش از دکوراسیون نئوکلاسیک معمولا با یک مبلمان راحتی لوکس، یک آباژور ایستاده و تعدادی آباژور دیواری، یک فرش نئوکلاسیک ساده، تلویزیون ال ای دی (اغلب روی دیوار نصب می‌شود) و تعدادی پرده ظریف و بلند چینش می‌شود.
برای انتخاب رنگ مبلمان بهتر است به سراغ رنگ‌های خنثی مانند کرم، طوسی، نسکافه‌ای، بژ و سفید بروید. برای شیک‌تر نشان دادن مبلمان نیز می‌توانید از کوسن‌های مدرن که در عین سادگی جلوه خاصی دارند استفاده کنید.
معمولا رنگ فرش با رنگ مبلمان و پرده هماهنگ می‌شود و نورپردازی ویژه دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک می‌تواند جلوه خاصی به همه آنها بدهد.

دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک

پذیرایی نئوکلاسیک

شاید در نگاه اول تفاوت خاصی میان اتاق نشیمن و پذیرایی نئوکلاسیک احساس نکنید، اما بهتر است بدانید که این دو بخش، هرکدام ظرافت‌های خاص خود را دارند. برای دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک پذیرایی، لازم است یک مبلمان رسمی نئوکلاسیک تهیه کنید که اغلب در ساخت آن از رنگ‌های درخشان طلایی با نقره‌ای استفاده می‌شود.
برخلاف مبلمان کلاسیک که همه اجزای آن با چوب ساخته می‌شود، اخیرا برای ساخت مبلمان‌های نئوکلاسیک از فلز استیل استفاده می‌شود. مطمئنا درخشندگی فلز جلوه خاصی به فضای پذیرایی شما می‌دهد و حس لاکچری بودن را القا می‌کند.

دکوراسیون به سبک نئوکلاسک چه ویژگی هایی دارد؟

دکوراسیون به سبک نئوکلاسک چه ویژگی هایی دارد؟

در کنار مبلمان پذیرایی می‌توانید یک میز و صندلی ناهارخوری ۶ تا ۸ نفره نیز تهیه کنید تا زیبایی فضا دو چندان شود. اخیرا آینه‌کاری بر روی دیوار مجاور میز و صندلی پذیرایی و نصب یک لوستر پرنور در بالای آن رایج شده است و شما نیز می‌توانید از این ایده استفاده کنید.
قرار دادن یک یا دو عدد گلدان طبیعی بزرگ در گوشه سالن پذیرایی نئوکلاسیک فکر خیلی خوبی است. علاوه‌بر لوستر بهتر است برای نورپردازی بیشتر به فکر تهیه یک آباژور شیشه‌ای ایستاده و تعدادی آباژور دیواری نیز باشید.
معمولا تابلوهای مورد استفاده برای دکوراسیون  نئوکلاسیک، طراحی خاصی دارند و به محض مشاهده متوجه مفهوم اصلی آنها نمی‌شوید. برای نصب پرده‌های پذیرایی نئوکلاسیک بهتر است از پارچه‌های ساده و ظریف استفاده کنید.

منبع: https://www.bhg.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *