دانستن این که یک وسیله یا یک کالا چطور ساخته می شود یکی از جذابترین موارد برای مردم می باشد. ما اینجا در آرا سوفا می خواهیم به شما بگوییم که در ساختار محصولات از چه مواد و متریالی استفاده می کنیم و این مبلمانی که به دست شما عزیزان می رسد از چه قسمت هایی تشکیل شده است.

 

خب در ابتدا از اولین لایه های تشکیل یک مبل شروع میکنیم.

اسکلت یا کلاف مبل

اسکلت و یا به اصطلاح کلاف زیر کار مبل های تولیدی شرکت مبل آرا عموما از فلز سبک صنعتی می باشد که بسیار مقاوم می باشد و طول عمر بسیار بالایی دارند. هر چقدر فلز عمر مفید داشته باشد به همان اندازه کلاف مبل ها عمر دارند.

تقریبآ 99 درصد از مبل ها چه تختخواب شو و چه غیره اعم از خانگی، هتلی و بیمارستانی دارای کلاف و به عبارت ساده تر اسکلت بندی زیر کار می باشد. کلاف های مبل عمدتآ به دوه گروه اصلی تقسیم می شوند.

  • کلاف های چوبی
  • کلاف های فلزی

ابتدا لازم است به طور مختصر نکاتی در خصوص ساختار زیر کار مبل و چگونگی کلاف آنها توضیح داده شود تا درپایان با قیاس بین کلاف چوبی و فلزی زیر کار بتوانیم در اتنخاب نوع مبل علی الخصوص مبل تختخواب شو اطلاعات تکمیل تری از آن داشته باشیم.

همان طور که مشخص است کلافهای چوبی از اتصال چند چوب توسط چسب، میخ، پیچ و یا در بعضی نقاط آن تلفیقی از چسب چوب و میخ استفاده میشود.

تا اینجای کار هیچگونه تغییری در ساختار کلاف زیر کار مبل بوجود نمی آید اما در این که این کلاف با چه نوع چوبی و با چه کیفیتی ساخته شود، این نکته بسیار مهمی است که اغلب خریداران بدلیل پنهان بودن کلاف چوب در زیر پارچه قادر به تشخیص دقیق آن نمی باشند .

استفاده از چوب در مبل دو ویژگی خاص دارد که بیشتر می بایست به آن دقت نمود.

الف ) شرایط کیفی چوب و تراش پذیری: نوع و جنس چوب، اینکه چوب از نوع روس، راش، سنوبر، گردو و …… است یا چوب سفید معمولی که در ساختن جعبه میوه از آن استفاده میشود.

ب ) شرایط نگهداری چوب: چوبها بسته به شرایط آب و هوایی میتوانند عکس العمل های متفاوت فیزیکی از خود نشان دهند به عنوان مثال چوبی که در کلاف زیر کار یک مبل استفاده میشود اگر مرطوب بوده و کاملا خشک نباشد و با آن کلاف مبلی ساخته شود  و آن مبل به فضای خانه انتقال پیدا کند پس از مدت زمانی چوب کلاف مبل به دلیل وجود هوای گرم خانه دچار تغییر حالت شده و شروع به تغییر فرم میکند این حالت شاید زیاد محسوس نباشد ولی به مرور زمان اثر وضعی خود را در شکل کلی مبل نشان خواهد داد.

مزایای کلاف فلزی مبلمان

عمومآ فلز آهن در تمام دنیا داری ویژگی های یکسانی هستند جز درموارد خاص آن که آلیاژهایی به آنها اضافه شده و در صنایع خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که می دانیم استفاده از فلز صنعتی سبک در کلاف مبل تختخواب شو دارای ویژگی های متعددی مانند استحکام، طول عمر بالا، اتصالات مقاوم توسط جوش co2 صنعتی، عدم استفاده از میخ، پیچ و پرچ برای اتصال قطعات فلزی در این نوع کلافها و جذب صددرصدی رنگ با روش رنگ کاری کوره ای الکترو استاتیک که فلز کلاف زیر کار را در بدترین شرایط آب و هوایی یا حتی شرجی کامل محافظت می نماید و دلیل عمده آن هم این است که رنگ در تمامی نقاط پیدا و پنهان توسط نیروی الکترو مغاطیس جذب آهن می گردد.نکته قابل اهمیت در انتخاب مبل تختخواب شو آرا سوفا این است که بخشهایی از کلاف فلزی زیر کار هنگام تخت شدن در قسمت لبه باکس قابل روئیت بوده و اطمینان خاطر بیشتر را به جهت استحکام محصول هنگام خرید مبل به مشتریان می دهد .

مکانیزم مبل تختخواب شو و مبل راحتی – انواع لولا ها

از جمله اجزاء مهم و قابل اهمیت در تولید مبل تختخواب شو وجود مکانیزم ها و یراق آلات و لولا ها ی بکار رفته در مبل تختخواب شو می باشد. این شرکت تمامی مکانیزم ها و یراق آلات مصرفی خود را از بهترین برند های شرکت های ترکیه و چین تامین می نماید بگونه ای که تمامی این مکانیزم ها و یراق آلات پیوسته توسط سازمان ملی استاندارد تحت آزمایش کیفی قرار گرفته و واحد کنترل کیفی شرکت نیز نهایت دقت را دارد.

شرکت آرا سوفا با استفاده ازانواع مکانیزم، لولا و یراق آلات برند، تمام محصولات تولید شده خود را به مدت یکسال تضمین کرده و در صورت کوچکترین نقصی بدون هیچگونه هزینه ای مکانیزم آن را تعویض خواهد نمود.مکانیزم و یراق آلات کلیه محصولات ساخت بهترین کارخانجات کشور ترکیه هستند که همزمان در ایران و سایر کشورهای اروپایی استفاده می شوند.حساس ترین و مهم ترین قسمت یک مبل تختخواب شو نسب به یک مبل راحتی مکانیزم آن است.مکانیزم در واقع مهمترین نقش را درخصوص تغییر حالت مبل به تخت خواب انجام می دهند.این مکانیزم ها تک منظوره یا چند کاره می باشند.

مکانیزم مبل تخت شو ترک

جنس کف مبل

جنس کفی مبل از ابر فشرده یورتان با دانسیته 30 تا 40 کیلوگرم می باشد. این نوع ابرها به خاطر اینکه ناخالصی ندارند در محصولات مبل آراسوفا استفاده می شوند. از دیگر استفاده این نوع ابرها در تشک های کاملا طبی می باشد که بسیار گران تر از تشک های معمولی و فنر دار هستند.کفی و پشتی بکارگیری شده در کلیه مبل های تخت خواب شو یک نفره و دو نفره کاملاً طبی و از بهترین برندهای تولید داخل با جنس یورتان با تراکم (دانسیته) بالا است.یکی از بهترین مزایای استفاده از تشک طبی در مبل های تختخواب شو این است که براثر نشست برخاست زیاد مبل تختخواب شو دچار تغییر فرم ظاهری نمی شود و دوام خود را در زمان طولانی تری حفظ میکند .

جنس پارچه و چرم

استفاده از پارچه و چرم مرغوب و با کیفیت باعث افزایش و طول عمر مبلمان می شود.پارچه های مورد استفاده در محصولات مبل آراسوفا دارای خاصیت لک زدایی آسان می باشد.همچنین به دلیل استفاده از تکنولوژی های جدید در این نوع پارچه ها و چرم ها مخصوصا مانند دیگر چرم های مصنوعی بازار سریع پوسته نمی شوند.یکی از دهها قلم متریال مصرفی در مبلمان تختخواب شو که در صنعت تولید مبل از اهمیت بالایی برخور دار است پارچه مبلی است.پارچه مبلی در صنعت مبلمان خانگی، هتلی و بیمارستانی نقش های مهم و گوناگونی را ایفا می کنند که هرکدام دارای شرایط استفاده و جایگاه مخصوص خود می باشند .در صنعت مبل تختخواب شو علاوه بر جنس، نوع الیاف و بافت پارچه می بایست بگونه ای انتخاب شود که با شرایط فیزیکی مبل منطبق بوده و به عبارت ساده تر پارچه به خوبی بر روی کلاف مبل بنشیند. همچنان که یک کت و شلوار می بایست به خوبی بر روی بدن انسان بنشیند. انتخاب پارجه مبلی نیز باید بگونه ای باشد که پارچه بدرستی بر روی تمام قلل و فرج و اشکال هندسی نشسته و بخوبی خود را نمایان کند.پارچه مبلی بیشترین توجه انسان را در هنگام انتخاب به خود جلب می کند تا حدی که حتی بعضآ دیگر مزایای مبل تحت الشعاع آن قرار می گیرند.اما در مورد خود پارچه و نوع الیاف به کار رفته در آن مطلب بسیار است. پارچه ها بطور کلی از دو نوع الیا ف تهیه می شوند.

1- الیاف طبیعی

2- الیاف طبیعی و مصنوعی

پارچه با الیاف طبیعی 

پارچه با الیاف طبیعی مانند نخ پشم یا ابریشم و امثال آن بدلیل ظرافت در بافت هنگام نشت و برخاست دچار سادییدگی و….. شده و در صنعت مبل تختخواب شوخیلی از جایگاه ویژه ای برخور دار نیست از دیگر دلایل آن هم اینکه الیاف طبیعی در شریط خاص و مناسبی می بایست نگهداری شوند و در غیر این صورت ممکن است براثرگرما، سرما، رطوبت بیش از حد وعوامل محیطی دیگر….. حالت و رنگ و فرم خود را از دست بدهد.

پارچه با الیاف طبیعی و مصنوعی

بهترین نوع پارچه برای استفاده در مبل و مبل تختخواب شو استفاده از پارچه با الیاف طبیعی, مصنوعی است که دارای استهکام مناسب، بافت زیبا و ظرافت خاص خود می باشد بگونه ای که هنگام استفاده از این نوع پارچه ها درعین زیبایی دارای درخشندگی و لطافت می باشد و به خوبی برروی فرم مبل نشسته و زیبایی مبل را نمایان می کند.

نکته حائز اهمیت در اغلب پارچه های انتخابی این است که برای اطمینان خاطر ازنوع بافت و کیفیت تار و پور؛ پارچه را در مقابل نور گرفته و میزان تراکم پارچه را با چشم بررسی کنیم. نکته دوم اینکه با نوک ناخن بر روی سطح پارچه کشیده در صورت پرز شدن یا به عبارتی کچلی پارچه در مقابل اصطهکاک ناخن دست نشان از پایین بودنکیفیت پارچه می باشد.

دیدگاهی در مورد “مواد اولیه مورد استفاده در مبل راحتی و تخت شو

  1. سلطانی گفت:

    سلام مبل یکنفره هم که تخت بک نفره بده با همین مکانیزم دارین

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام
      وقت بخیر
      از عکس مکانیزمی که در مقاله می باشد مدل های b18,b12,b11,b10 و کلا مبل های با سری p , b وست های مبل با کد s , p همگی از این نوع مکانیزم می باشد.

  2. محمدعلی گفت:

    با عرض سلام و وقت بخیر
    جنس مکانیزم ها از چه فلزی هست؟

  3. milad_98 گفت:

    سلام سال نو مبارک
    برای شهرستان هم ارسال دارید؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام سال نو شما هم مبارک. بله ارسال برای شهرستان هم داریم.

  4. فاطمه گفت:

    سلام.تشک های مبل تختشو جنسشون چی هست؟
    برای خواب مناسب هستن؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام جنس تشک ها از یورتان 30کیلویی می باشد و کاملا طبی می باشند.

  5. salehi_2019 گفت:

    salam
    mekanizmha ba gozasht zaman moshkelii peyda nemikan ?
    davam daran ?

    1. مدیر سایت گفت:

      کلیه مکانیزم ها از برترین برندهای ترک می باشد.

  6. صدیقی گفت:

    اگر اسکلت مبل اینطور که می فرمایید باشه که عالی هست.

  7. fariborz گفت:

    فلزاستفاده شده در زیر کار مبل تخت شو رنگ شده هستن ؟

    1. مدیر سایت گفت:

      بله . فلز صنعتی استفاده شده در تمام مدل مبل های تخت شو آرا سوفا رنگ کوره ای شده و برای مناطق شمالی مانع از زنگ زدگی می شود.

  8. sahra گفت:

    مطلب جالب و مفیدی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *