همانطور که می دانید در هنگام خرید مبلمان باید به کیفیت کلاف و متریال استفاده شده در ساخت و پارچه آن دقت کنید تا بتوانید سالیان سال از این مبلمان استفاده کنید. همچنین نوع مبلمان و نگهداری از آن تاثیر زیادی در طول عمر مبلمان دارد که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی افزایش طول عمر مبلمان می پردازیم. در این مقاله راهکارهای ساده ای برای بالابردن طول عمر مبل به شما خواهیم گفت، تا انتها ما را همراهی کنید.

راهکارهای افزایش طول عمر مفید مبلمان

مراقبت از نور مستقیم

یکی از موارد مهم در افزایش طول عمر مبلمان مراقبت از نور مستقیم است.

به هیچ وجه نباید مبلمان را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار داد، چون نور مستقیم باعث می شود که ظاهر پارچه مبل تغییر رنگ پیدا کند.

اگر مبل شما چرمی باشد در مقابل نور خورشید باعث ترک دار شدن مبل ها می شود.

اگر مبل شما در مقابل نور خورشید قرار دارد بهتر است برای کمتر آسیب دیدن آن از پارچه های ضخیم برای محافظت از مبلمان خود استفاده و روی آنها را بپوشانید.

گرد و غبار و پارچه مبل

یکی دیگر از موارد مهم در افزایش طول عمر مبلمان گرد و غبار بر روی پارچه مبل می باشد که شما می توانید پارچه مبل خود را با پارچه یا جاروبرقی تمیز و گرد و غبار آن را از بین ببرید و با این عمل از تیره شدن و کدر شدن پارچه جلوگیری می کنید و مبل شما از نظر ظاهر جذاب و تمیز خواهد شد.

لم دادن روی مبل

معمولا لم دادن و استراحت کردن روی مبل و تماشای فیلم خیلی لذت بخش و دل انگیز است اما همین لم دادن ساده میتواند در طولانی مدت باعث دفورمه شدن و افتادگی و بد شکلی مبلمان شما شود. شما برای رفع خستگی روی مبل میتوانید فشار وزن را بر روی مبلمان تغییر دهید و یا اینکه از مبل تختخواب شو برای جلوی تی وی روم استفاده کنید. این مبلمان هم زیبایی مبل را دارند و هم راحتی تختخواب را، بهترین گزینه برای لم دادن روی مبل و تماشای تلویزیون مبلمان تختخواب شو هستند.

شامپو کشیدن مبل

یکی دیگر از راهکارهای افزایش طول عمر مبلمان تمیز کردن و شامپو کشیدن آن می باشد، با یک پارچه تمیز و کمی شامپو فرش و یا پاک کننده های نانو مخصوص فرش و مبل استفاده کنید و آن را تمیز کنید، تا رنگ اصلی مبل به مرور زمان کدر و چرک مورد نشوند و جلا و زیبایی اولیه خود را حفظ کنند.

مبل و شومینه و بخاری

اگر تمایل دارید که طول عمر مبلمان شما بیشتر باشد و خراب نشود باید  آنها را نزدیک شومینه یا بخاری قرار ندهید چون حرارت شومینه و بخاری باعث خراب شدن چوب مبل و از هم باز شدن پارچه مبل می شود، مبلمان باید حداقل فاصله ۵/۱ متری از شومینه و بخاری قرار بگیرند.

ترفند های ساده برای داشتن مبلمان با طول عمر زیاد

ترفند های ساده برای داشتن مبلمان با طول عمر زیاد

دستمال کردن مبل چرمی

برای افزایش طول عمر مبلمان به خصوص مبل چرمی باید هر چند وقت یکبار آنها را با دستمال نم دار تمیز و آن را خشک کنید تا مبلمان ترک یا پوسته پوسته نشود و گرد و غبار به داخل آن نفوذ نکند. مراقبت و نگهداری از مبل های چرمی در افزایش طول عمر آنها بسیار تاثیر دارد.

کشیدن مبل ها بر روی زمین

از دیگر موارد مهم این است که مبل استیل یا کلاسیک را نباید روی زمین کشید چون پایه های آنها از چوب است و با کشیدن بر روی زمین باعث پریدگی لبه های پایه مبل می شود و شکل ظاهری آن و زیبایی خود را از دست می دهد. البته باید یادآوری شود که هیچ گونه مبلی را روی زمین نکشید چون باعث خرابی و شکستن پایه های مبل می شود.

 استفاده از بخارشو

یکی دیگر از راهکارهای افزایش طول عمر مبلمان استفاده از بخارشو است که باید در هنگام استفاده از آن مقدار بخار به لایه های زیرین پارچه مبل وارد نشود چون باعث پوسیدگی مبل ها می شود. پس باید به مقدار بخار وارد به مبل توجه کنید .

 خرید مبل راحتی 

برای خرید انواع مبل راحتی تختخواب شو و معمولی شما باید به کیفیت و دوام آن توجه کنید و همچنین نگهداری و مراقبت درست باعث می شود که مبل ها سالیان سال با دوام و مقاوم باشند که به همین منظور شما می توانید به صورت حضوری و آنلاین به شعب فعال شرکت آرا سوفا مراجعه نمایید و انواع مبلمان تختخواب شو این شرکت را بررسی نمایید.

سخن پایانی

افزایش طول عمر مبلمان یکی از مهمترین مسائلی است که اکثر افراد به آن دقت و توجه می کنند و کیفیت خوب محصول و نگهداری صحیح از آن بسیار مهم است و هر چقدر از این محصولات بیشتر مراقبت کنید طول عمر آنها بالاتر می رود. خرید مبل به دلیل اینکه مهم ترین وسیله دکوراسیون شماست خریدی ارزشمند و سرمایه گذاری بلند مدت تلقی میشود از این رو باید در نگهداری و حفظ آن دقت کامل را در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *