اگر موضوع طراحی دکوراسیون برای شما جالب باشد احتمالا دکوراسیون خانه های زیادی را در شبکات اجتماعی و یا خانه دوستان و آشنایان خود دیده اید که برای شما خوشایند است و به دلتان مینشیند و خانه هایی را هم باید دیده باشید که از آن حس خوبی دریافت نمیکنید. اما تا به حال فکر کرده اید دلیل این تضاد ها چیست؟ چرا بعضی دکوراسیون منزل چشم‌نواز و متعادل به نظر می‌رسند ولی در مقابل بعضی از طراحی‌ها حس خوبی به ما نمی‌دهند. با رعایت کردن بعضی از نکته‌ها و دوری از ممنوعه‌های چیدمان می‌توانیم به طراحی دکور دلخواهمان برسیم. در این مطلب چند مورد از ممنوعه‌ ها در چیدمان دکوراسیون را بررسی کرده‌ایم.

اشتباهات دکوراسیونی در خانه‌های کوچک و بزرگ

فرقی نمی‌کند خانه شما نقلی باشد، یا خانه‌ای بزرگ داشته باشید. در هر صورت ممکن است با انتخاب و چیدمان اشتباه باعث به هم خوردن نظم و زیبایی در فضای منزل شوید. در ادامه چند مورد از موارد اشتباه در دکوراسیون داخلی را بیان می‌کنیم.

مبلمان بزرگ برای خانه کوچک!

اغلب خانواده‌های ایرانی به مبلمان کلاسیک و سلطنتی علاقه دارند. و برخی از افراد بدون توجه به مساحت خانه، مبلمان کلاسیک خریداری می‌کنند. ولی واقعیت این است که این نوع مبلمان برای خانه‌های کوچک امروزی، مناسب نیستند. یکی از رایج‌ترین اشتباهات در دکوراسیون، خرید و چیدمان مبلمان بزرگ برای خانه‌های کوچک است. مبلمان بزرگ و مجلل برای خانه کوچک، باعث شلوغی و دلگیر شدن خانه می‌شود.

۱۰ اکسسوری جذاب برای دکوراسیون خانه چیست؟

همه چیز به یک رنگ

رنگ بخش مهمی از طراحی دکوراسیون است. اینکه شما عاشق یک رنگ هستید، دلیل نمی‌شود همه خانه همان رنگی و صرفا به خاطر اینکه خوشتان می‌آید، باشد. دو اشتباه رایج در انتخاب و چیدمان وسایل از نظر رنگی عبارتند از:

هم‌رنگ بودن وسایل خانه: اینکه رنگ پرده را به رنگ فرش انتخاب کنید دکوراسیون را جذاب نمی‌کند. برای ایجاد هارمونی کمی زیرکانه‌تر عمل کنید. رنگ پرده را به یکی از رنگ‌های فرعی فرش که در بخش‌هایی از آن دیده می‌شود انتخاب کنید.

عدم همخوانی رنگ‌های دکوراسیون: از طرف دیگر، بهتر است رنگ‌های یک فضا را به صورت غیراصولی، متضاد و ناهماهنگ با همدیگر انتخاب نکنید. لازم است رنگ‌ها، به طریقی به همدیگر ربط داشته باشند. انتخاب مبلمان نارنجی رنگ برای فضایی که فرش قرمز دارد، جذاب نخواهد بود.

طراحی لاکچری و خاص مبلمان در آینده به کمک هوش مصنوعی

چیدمان ردیفی مبلمان

به جز اینکه باید مبلمان با سبک متناسب با دکوراسیون انتخاب کنید، لازم است به نوع چیدمان هم توجه کنید. قرار دادن مبلمان به صورت خطی در کنار هم و یا چسباندن مبلمان به دیوار، از اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون است.

هیچ فضایی خالی نمانده!

در قرار دادن وسایل دکوری و تزئینی در دکوراسیون تعادل را رعایت کنید. چیدن تعداد زیادی مجسمه و وسایل دکوری روی میز تلویزیون فضای نشیمن را شلوغ می‌کند. یا وقتی تعداد زیادی لوازم دکوری روی یک دیوار نصب می‌کنید، جذابیت دکور کم می‌شود. به طور کلی لوازم دکوری زیاد در یک فضا، باعث کوچکتر به نظر رسیدن آن می‌شود.

مبل طوسی با چه رنگ هایی ست میشود؟

خیلی تاریک، خیلی روشن

روشنایی زیاد و یا نور کم؛ باعث آزار چشم می‌شود. نورپردازی هر بخش از منزل را با توجه به کاربری فضا انجام دهید. به طور مثال؛ برای اتاق خواب بهتر است نور ملایم تعبیه کنید. ولی فضای پذیرایی نیاز به نور کافی دارد.

کلام آخر

در این مطلب برخی از اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی را بیان کردیم. لازم است چیدمان هر بخش از فضاهای داخلی؛ با توجه به مساحت، نورگیری و کاربری انجام شود. اگر این مطلب برای شما مفید بود حتما در قسمت کامنت ها بهمون بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *